Hej kære aminoer, Jeg har fået BMW's advokater på nakken :o( De påstår når vi har oprettet produkter der hedder følgende: At så misbruger jeg BMW som varemærke, men grunden til varen står sådan er jo blot for at fortælle kunden hvad bil den passer på, de siger så jeg skal skrive Viskerblade Trico Nerform til BMW E46, og så er den god nok, kan det virkelig passe? Hele vores webshop og vores økonomi system er jo bygget således op, så i princippet beder de mig ændre varetekster på over 30.000 varer... dog er det jo kun for BMW men så kan VW vel ringe næste uge og sige det samme? Jeg har så sagt til dem jeg ikke forstår problemet fordi der under varen jo tydeligt er angivet en producent af produktet og jeg jo på ingen måde prøver at misbruge BMW varemærket men kun giver udtryk for hvad bil produktet er til, men de mener jeg misbruger deres varemærke når navnet står først, de sammenligner med hvis jeg skrev: Apple iPod Holder at det må jeg ikke, men jeg må skrive Holder til Apple iPod. Er loven virkelig så åndsvagt skruet sammen? Jeg mener jeg kunne forstå det hvis jeg MISBRUGTE navnet til egen vinding, men hele systemet er opbygget sådan for KUNDENS skyld og for det er overskeliggøre det... HJÆLP :o( Mvh René H. Johannesen // astina.dk |
Er dette en ægte vare: http://www.astina.dk/styling/bmw-e46-instrumentblaende-carbon-p-7553.html?cPath=32_55_1583
Der står ikke noget om producent. Hvis det er original, så er det meget svært for kunden at se om det ene eller andet produkt er originalt eller ej.
Hvis det er uoriginalt, så er det meget svært for kunden at se om det ene eller andet produkt er originalt eller ej.
Ud fra denne sammen blanding af originale og uoriginale varer, og det er svært for kunden at se forskel, så tror jeg BMW har en god sag.