Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - BMW påstår jeg misbruger deres varemærk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også BMW har fat i den lange ende i denne sag. 

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:16

Bruno Høiberg:

Det kan godt være at de har en god sag men de går godt nok i små sko.

I dette tilfælde mener jeg, deres sko passer fint. Når deres varemærke inkluderes i propriet fremfor i en præposition, gøres det til en del af produktet. Og det vil de selvsagt ikke have.

Trådstarter: Hvis du nu er nødt til at ændre 30 000 betegnelser, så er det ikke BMWs skyld. Du skulle have navngivet produkterne rigtigt fra start.

Som et plaster på såret, kan du nok finde en person, der vil lave et script, som gør det automatisk, for et par skillinger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rene

Hvis du er klog, så ændrer du teksten på dit produkt som BMW har foreslået.

Jeg har arbejdet noget med varemærkeret og jeg er ikke i tvivl om at du vil blive dømt til at ændre teksten, sådan at forbrugere ikke fejlagtigt tror det er BMW der har produceret eller godkendt producenten - med mindre du kan bevise at andre producenter af BMW reservedele er sluppet upåtalt af sted med at formulere dig som du gør.

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 23:46

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Rene

Hvis du er klog, så ændrer du teksten på dit produkt som BMW har foreslået.

Jeg har arbejdet noget med varemærkeret og jeg er ikke i tvivl om at du vil blive dømt til at ændre teksten, sådan at forbrugere ikke fejlagtigt tror det er BMW der har produceret eller godkendt producenten - med mindre du kan bevise at andre producenter af BMW reservedele er sluppet upåtalt af sted med at formulere dig som du gør.

Hej Jacob,

Først og fremmest tusind tak for et godt svar :o)

Det bruges sådan helt normalt i vores "branche" når det drejer sig om styling, alle gør det, men vi er umiddelbart den største i en lille "branche" og derfor er det nok ikke så meget af betydning, jeg har bestemt også tænkt mig at ændre det hvis det er det der skal til, og det er nu ikke fordi jeg sætter mig ned og tuder, jeg syntes bare det er væsentligt at vi jo ikke gør det for at misbruge deres brand/navn eller lignende, men hvis de har lovgivningen på deres side, så må jeg jo rette mig efter det.

Kan de kræve erstatning af mig? Jeg fornemmer at selvom jeg ændrer det hele vil de stadig forlange "penge" i et forlig fremfor en retsag, men kan de det i sådan en sag? Det er jo "ubevidst" og som sagt ikke for at misbruge noget som helst, og når jeg selvfølgelig vil rette det?

Ikke rettet til Jacob:
Det er nemt at sige jeg skulle vide det ene og det andet, verden ville være meget nemmere hvis bagklogskab ikke eksiterede og man kunne rejse tilbage i tiden :o) Hvis man er rigtig iværkstætter ved man også man ikke kan vide alt, nogle gange må man bare springe ud i det... learning by doing... tager det med oprejst pande, syntes bare det er irriterende at spilde min tid på en "ordleg" for jeg føler det er noget pjat og total irrelevant, men det er jo min mening :o)

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 00:19

Bruno Høiberg:
Det kan godt være at de har en god sag men de går godt nok i små sko.

Jeg er uenig med dig. Med din formulering skriver du at det er BMW-ting du sælger, men det er det ikke. Du sælger ting, som kan sættes på en BMW.

Du siger, at du ikke har haft til hensigt at hægte dig på BMW´s brand. Jeg kan ikke tillade mig at antyde, at det da ellers ville være et fedt brand at hægte sig på, så det vil jeg slet ikke tænke på at nævne.
Hvis du nu ændrer dine tekster, så de er spiselige for BMW, så får du fred, og big mr.G kan stadig lugte ordet, når der søges. Jeg synes, du skal skynde dig at gøre det ved alle de produkter, hvor du har brugt samme metode, og så har du din sti ren.

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 01:07

BMW mister måske også kunder, hvis de søger på "BMW VISKERE" og får dig frem. Hvor de så tror, at de køber BMW producerede viskere. 

Hvis BMW er de eneste, der selv fremstiller BMW, så er det nok fordi, at det vil de så vidt det er muligt gerne blive ved med :)

Har ikke forstanden, prøver bare at kaste lyset :)

Det er surt for dig - Men hvis du SKAL se det som en positiv udfordring, så har du en mulighed for at udvikle dig lidt. (Det ene tager tit det andet) Og udvikling, det kan kunderne lide! ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Trådstarter bliver næppe frifundet blot fordi, at han kan finde andre som krænker BMW... BMW er nødtil at have kendskab til evt krænkelser, før de kan få dem stoppet, og derfor duer din slut sætning ikke. Men ellers har du helt ret i det andet...

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 06:00

Rene HJ:
Nej, vi sælger INTET originalt BMW, det er kun BMW der gør det, det er jo det samme med THansen de skriver jo også bare Bremsesæt til BMW E46, der står intet om producent, det bør være indlysende det ikke er originalt, men det er selvfølgelig nemt for mig at sige, men vil du også forvente bremserne hos THansen er originale, og hvorfor forventer du så vores er? ( Det er IKKE provokerende ment, men ting som for os er indlysende er måske ikke indlysende for andre :o/ )

Hej

Jeg er ikke nogen ørn til reservdele men når du skriver BMW, som første ord vil jeg ofrvente der er orginale BMW reservedele til en billlig pris, men der er det jo så ikke, derfor vil jeg mene der burde stå passer blandt andet til BMW E46.

Venligst

René Buch

Venligst

René Buch

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:52

Helt enig med de andre, som det står skrevet forventer man orig. BMW dele.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)