Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres bedste morgenråd til en jobsamtale?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen,

Hvad er jeres bedste råd til en jobsamtale? - Altså når man skal til en, som jobsøgende :o)

Lad os få en masse gode råd!

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 10:10

Vær udmyg uden at være "genert", men udmyg på den måde at du er taknemmelig for at være der, og indstillet på at tage den mulighed du bliver præsenteret for

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:24

Afhængig af job selvfølgelig og udover alt det der allerede er sagt:

1) Kend den virksomhed du skal arbejde for, dvs. gør dit hjemmearbejde - har de et særligt kodeks de arbejder efter mm.?

2) Vær forberedt på spørgsmålet - hvorfor vil du arbejde for X? Hvor ser du dig selv om 5 år?

3) Hav en række spørgsmå klar til virksomheden? Hvad kan de tilbyde, uddannelse? Hvem skal du arbejde for? Er det din (kommende) chef du er til samtale hos? Hvorfor har de indkaldt dig til samtale? Hvordan ser de fremtiden? osv.

4) Ydmyghed? Ikke nødvendigvis helt enig her - afhængig af job selvfølgelig. Men de har jo indkaldt dig og må altså mene at du har noget at byde ind med så du skal ikke totalt underspille din situation. Omvendt skal man naturligvis heller ikke overspille dem. Det er balance man kun kan opnå med erfaring (-: Mine seneste "jobsamtaler" er kickstartet af recruiters og her har vi i fællesskab defineret de fælles rammer for den egentlige jobsamtale, dvs. at jeg har meldt ud hvilke forudsætninger og betingelser jeg vil stille og recruiteren har fået dette clearet med arbejdsgiveren inden samtalen - ellers er der ligesom ikke noget at tale om. Det går den anden vej også selvfølgelig.

Jeg fornemmer du lige havde brug for indspark på vej til samtalen, så held & lykke med det herfra!

/Banditten

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Marco Poul:

Godmorgen,

Hvad er jeres bedste råd til en jobsamtale? - Altså når man skal til en, som jobsøgende :o)

Lad os få en masse gode råd!

Hej Marco Poul! (super navn! Vores drenge hedder Mark og Poul! :-) )

For at få en super fed jobsamtale, skal du gå ind til den med et helt andet billede i hovedet: Du skal ikke ind for at søge et job - du skal ind for at tale med en virksomhed om et eventuelt samarbejde. 

Hvis du kan gå ind til samtalen og føle dig ligeværdig (skal vi handle sammen? Jeg overvejer at bytte noget af min tid for nogle af jeres penge. osv..)
så kommer du til at give et meget bedre indtryk end hvis du er nervøs for om du får jobbet.

Knæk og bræk! 

Mvh Anders Saugstrup 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:58

Hvilken branche / job taler vi om?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders siger det meget godt. Man har en tendens til at sige ja tak til alt de smider i hovedet på en, uanset om man vil det eller ej. Vær mere kritisk og se det som et samarbejde (som Anders siger). Det må jo også godt være dig der siger "nej tak" til jobbet, hvis ikke du synes det er noget for dig. 

Ellers er det godt at komme "ind i hovedet" på dem, og vide hvad de leder efter og hvem det er du skal snakke med. JEg har tidligere prøvet jobsamtaler, hvor jeg ikke blev ansat, men kom så godt ud af det med dem der skulle ansætte mig at jeg netværker med dem nu og samarbejder med dem. Prøv at sæt dig i deres sted.

Prøv at visualisere hvordan resultatet ser ud efter jobsamtalen, hvordan opfører du dig (efter du har fået jobbet), hvilken følelse har du i kroppen osv. så kør den baglæns og forestil dig hvad du gjorde under jobsamtalen der resulterede i dette resultat.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 16:31

Hej alle sammen!

Hold da op et masse gode råd!

Jeg skrev indlæget på vej til en jobsamtale og tog rådene til mig. Det gik super godt, og jeg venter nu på svar, tak for hjælpen :o)

Håber på det bedste!

MVH

Marco Poul

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:09

1) Lyv aldrig - sig hele den fulde sandhed om dig og hvad du virkelig ønsker.

Jeg har altid oplevet, at når jeg siger sandheden, så bliver der altid åbnet op til et nyt rum mellem parterne. Et rum fuld af tillid. Måske jeg ikke opnår et "salg" nu og her, mn jeg opnår tillid forever! Og min ryg er endnu mere ret efter jeg netop har nedkæmpet løgnen.

2) Sæt dig ind i virksomheden og stil spørgsmål der har vagt din interesse.

3) Måske jobannoncen har fortalt noget om hvordan hverdagen er i jobbet. Men får dem til at gå i dybden med hvad jobbet tilbyder og tiller af krav. 

4) Det er ikke kun dem der skal tænke over om de vil have dig ansat. Du skal også tænke over om du vil være ansat hos dem. Og husk regel nummer 1 også gælder for dig selv.

Held og lykke! :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)