Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Urimelig høj pris for bogføring for vores virksomhed - hvad er rimeligt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I 2011 har vi betalt 80.000 kr. til bogholderi, løn m.m. og 20.000 kr. til revisor - altsammen ex. moms selvf. Vi driver en ehandelsvirksomhed der i 2011 omsatte for 5 millioner dkk. Vi har brugt lang tid på at automatisere så meget som muligt - det betyder bl.a. at alle salg ryger direkte i en kassekladde, der bare skal bogføres. Der er selvf. nogle differencer engang imellem, men det hører efterhånden sjældenhederne til. Jeg syntes at de 80.000 kr. er voldsomt meget, men vil gerne have jeres besyv med, inden jeg evt. henvender mig til virksomheden der styrer vores daglige bogføring.

Den daglige bogføring er efter min mening lige til højrebenet, da det er meget almindelige køb, der bare skal posteres på den rette konto - og så de går som regel igen, måned efter måned.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:01

Hejsa

Nu har jeg ikke selv voldsomt mange fakturaer, og de jeg har er temmelig store. Det til trods, så har Morten fra Midt Revision altid været der for mig, og helt ærligt havde jeg aldrig troet at jeg ville komme til at betale så lidt for revision selv.

Har tidligere betalt adskillige tusinder til blandt andet BDO, og nu betaler jeg måske 1/7 af hvad jeg tidligere gjorde ved andre revisorer.

Jeg kan KUN anbefale en ny revisor hvis du har så store udgifter som du nævner der.

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 09:08

Hej Klelund. 

Jeg kan se, at du bor i Kbh V - jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Eye-Revision i Taastrup. 

Jacob, indehaveren er den mest servicemindede revisor jeg har mødt. Du kan stort set spørge om alt, på alle tider af døgnet og han svarer lynhurtigt. Jeg benytter selv Eye-revision i mine virksomheder, og med 112% tilfredshed!

Hils fra mig, så er jeg sikker på du bliver taget godt imod :)

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:13

Hej Klelund

Ring til mig på 61 28 83 84 og beskriv situationen for mig. Jeg har 12-14 kunder, som jeg servicerer og ingen kommer i nærheden af det niveau, som du fortæller om. Måske der er en grund til niveauet, men jeg har selv overtaget kunder med efterfølgende lavere omkostning til bogholderi...

Jeg er ikke ude på at få dig som kunde, og det bliver helt uvildigt.

Michael

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:58

Hej Klelund,

Jeg vil også sige det lyder lidt voldsomt, specielt hvis det er lige til at gå til.

Hvor mange bilag har I ca. årligt?

Du er velkommen til at kontakte mig, jeg har mange gode samarbejdspartnere i Københavnsområdet, såfremt du ønsker at skrifte bogholder.

God weekend!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

klelund:
Den daglige bogføring er efter min mening lige til højrebenet, da det er meget almindelige køb, der bare skal posteres på den rette konto - og så de går som regel igen, måned efter måned.

Hvis det kun er bogføring af den nævnte kassekladde, så lyder det lidt voldsomt.

Hvad med løn, betaling af regninger, afstemninger, månedsrapporter, vareregistreringer, debitoropfølgning osv.?

Vi giver 7.500,- om måneden, men får også en del mere end "bare" bogføringen af en kassekladde.

/Brian

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 19:55

Det lyder godt nok voldsomt...  prøv at kontakte John Hansen fra Time Vision, ham har jeg virkelig gode erfaringer med. Time gruppen har både bogføring og revision.

Mit umiddelbare slag på tasken er at du kan halvere udgiften, og måske lidt til hvis i selv tager en større del af bogføringen Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06

Hej Brian og co.

Det er mere end bare bogføring af kassekladden. Lønafregning, afstemninger, kvartals/halvårsrapport, debitoropfølgning er en del af disse.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 4 person

klelund:
Det er mere end bare bogføring af kassekladden. Lønafregning, afstemninger, kvartals/halvårsrapport, debitoropfølgning er en del af disse.
Jeg synes ikke man kan sige det er for dyrt uden at vide mere. Det indeholder måske også betaling af regninger i bank og hvad ved jeg, oprettelse af kontoplan osv - men prøv at tage tilbud fra to andre som I kan hitte via freelancer herinde f.eks. så får I et billede af hvad det kan gøres for. Umiddelbart kan I jo også se på hvad det vil tage for en person at gøre hos jer selv, og regne med at det skal gi noget med mindst 3-400.000 kr om året på heltid. Revision bør nok kunne klares for 15t hvis bogføringen er ordentlig og klar

vh

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:14

klelund:

Det lyder dog stadig dyrt... Når man som jeg selv starter et nyt sted, kræver det oftest flere timer til en start indtil man er inde i sagerne, så hvis I har lavet en fastprisaftale baseret på et forventet timeforbrug og det ikke bliver brugt (af den ene eller anden grund), så vil det blive dyrere end nødvendigt. Jeg laver aldrig fastprisaftaler med nye kunder, da det stort set er umuligt at lave et fornuftigt set-up. Behovene ændrer sig hele tiden, og så skal det ende med at den ene part føler sig snydt. En af mine kunder betalte kr. 3.000,- fast hver måned på trods af at det leverede ikke var i orden. Nu gør jeg det for det halve og alle er glade.

Prøv at give en indikation af, hvor mange timer bogholderen er tilstede.

Michael

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)