Jeg mener ikke, at vi har nogen jordisk chance for at gennemskue, hvorvidt prisen er ok, ud fra de oplysninger du giver her i tråden. Der er eksempelvis stor forskel på, om bogholderiet foretages på daglig basis, om der evt. løbende er opgaver indenfor diverse rådgivning, hvor mange udgiftsbilag I har (udover jeres daglige kassekladde, som jo kun vedrører salget), om der evt. er udenlandske transaktioner, som kræver særlig opmærksomhed, om der er andre transaktioner, som kræver særlig opmærksomhed, mv. De 80.000 kr. kan evt. svare til 1 time om dagen i 200 dage om året, hvilket ikke lyder urimeligt, hvis alt bogføres på daglig basis (her er der antaget en timepris på 400). I min verden vil det være useriøst at byde ind med et svar på dit spørgsmål, om det er for dyrt, når grundlaget for svaret er så løst defineret.
|
Jeg synes ikke man kan sige det er for dyrt uden at vide mere. Det indeholder måske også betaling af regninger i bank og hvad ved jeg, oprettelse af kontoplan osv - men prøv at tage tilbud fra to andre som I kan hitte via freelancer herinde f.eks. så får I et billede af hvad det kan gøres for. Umiddelbart kan I jo også se på hvad det vil tage for en person at gøre hos jer selv, og regne med at det skal gi noget med mindst 3-400.000 kr om året på heltid. Revision bør nok kunne klares for 15t hvis bogføringen er ordentlig og klarklelund:Det er mere end bare bogføring af kassekladden. Lønafregning, afstemninger, kvartals/halvårsrapport, debitoropfølgning er en del af disse.vh
Godt seriøst svar. Det der slår mig i det er prisen på revision i forhold til bogføring.
Jeg har et 2½ år gammelt ApS hvor der i det netop afsluttede regnskab kun er udviklings- og lønomkostninger, og hvor der er under 300 bilag, og den eneste krølle er at vi afskriver vi henlægger til fremtidig afskrivning på udviklingsprojektet.
I forbindelse med revisionen i år har jeg haft 1½ times møde med revisoren. Jeg er fuldstændig oppe i loftet over en revisorregning på 20000 + 8000 i bogføring som jeg mener er OK. Revisoren mente sågar at det skulle have kostet 28000.
Når en revisionsvirksomhed selv laver bogføringen, der intet lager er, intet man mener skal diskuteres - hvad er det så der giver disse rasende priser for noget som ingen særlig værdi bringer?
Jeg må antage at en virksomhed der betaler 10 gange mere i bogføring, og antageligvis må have lager må have meget mere komplicerede regnskaber. Lyder det rimeligt, eller hvad lyder rimeligt?