Hej aller derude. Jeg har et stykke tid nu undret mig lidt over jargonen på diverse hjemmesider. Stort set alle tekster på webshops er utrolig kedelige af læse og derfor gider man som regel heller ikke læse dem. Teksterne på webshops skal stråle af professionalisme også selvom virksomheden sælger Iphones Cover fremstiller i Kina! Du skal differentier din virksomhed for at øge din omsætning, den sætning har vi vist alle hørt et par gange. Men hvorfor tør folk ikke differentiere sig på teksten og deres jargon ? Er det virkelig så forfærdeligt af lave nogle ordspil eller skrive en sjov ponsline ? Selvfølgelig skal teksterne omhandle produktet og siger heller ikke det skal gå hen og blive stand-up. Men hvorfor ikke få nogle små kække bemærkninger ind over teksterne, så folk faktisk begynder at læse de informationer man har på ens hjemmeside ? Det kan godt være det bare er mig og det er fordi jeg er 22 år, men ville i fravælge en webshop pga. af "kæk-heden" i tekstens sprog eller ville i ligesom mig se det som noget nyt og spændende ? Håber at så mange så muligt vil deltage i debatten, da dette er research for min kommende online shop. På forhånd tak Nikolaj D. |
Kækhed kan være fint. Fx har Wufoo og Mailchimp stor succes med det.
Det kan sagtens virke i en webshop, men det afhænger meget af produktet og målgruppen.
Gadgets: Tjek!
Designerlamper: Ikke godt.
Mange ville fravælge en kæk webshop på grund af stilen, men er som sådan ikke relevant. Det relevante er, om stilen vil skabe et mersalg, der overstiger det mistede salg.
Jeg vil ikke decideret fraråde det, men du bør træde meget varsomt.