Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

grænse for import af kinavarer som privatperson

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg har i den seneste tid købt en del varer til mig selv fra kina. Jeg har sørget for at prisen per pakke inkl.fragt altid var under de 80 kroner, så jeg ikke skulle betale moms. I den seneste tid har jeg de sidste par måneder har jeg dog ikke modtaget mine varer. Er der nogen grænser årligt på hvad jeg må importere eller holder told bare mine varer tilbage for at chikanere mig? Jeg har skrevet til dem med meget specifikke henvisninger til priser i tilfælde af at der mangler fakturaer, men har ikke hørt noget. Det er primært computervarer.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Skanderborg
Tilmeldt 20. Apr 12
Indlæg ialt: 598
Fra  Stokholm Jewelry Skrevet kl. 20:40

Det kan jo også bare ske, at leverandøren ikke har sendt pakkerne. Jeg har tit været ude for at jeg ikke har modtaget pakkerne fra Kina, selvom leverandøren skal at den var sendt afsted. Det er jo det der er risikabelt ved at købe fra Kina, også til under 80 Kr. Men man kan sige 80 Kr, det dør man vel ikke af? ;-)

Best regards / Bedste hilsner

Frederik - Stokholm Jewelry 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:55

Hej Jakob,

Ja, der er grænser for, hvor meget du kan hive hjem som privatperson. Dog er grænsen ukendt, men Skat er småt begyndt at blive opmærksomme på ulovlig import til privatpersoner, der benytter det til videresalg.

Mig bekendt beror det dog på en vurdering.

Du vil altid få besked fra Skat/din transportør, såfremt gods bliver tilbageholdt i tolden. Tjek med track&trace på dine pakker - evt. bed din leverandør undersøge sagen.

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:27

Hvad er grænsen for import som privat?

Og hvad er konsekvenserne hvis man bliver snuppet for videresalg af varer som privat importør?

Nogen som ved det???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24

Der er ikke en fast grænse. Som privat må man ikke importere og videresælge som del af en forretning.
Konsekvensen er heller ikke fast, men vil givet afhænge af mængde/pris/markedsføring - og være alt inkluderende skat, moms og tilhørende bod
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)