Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postdanmark skifter pakke system hvad gør i andre?

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Mange tak :o)

Du skriver "XML filen skal postes til en URL hos pacsoft" -
Postes, hvad betyder det??
Kan du huske hvor man finder den url?

På forhånd tak

Med postes mener jeg bare at XML dokumentet skal sendes som et HTTP POST request. Jeg bruger cURL til at sende data til dem med PHP.
Den URL post requestet skal laves til står i afsnit 5 af Unifaun ERPConnect XMLPosting dokumentationen. Dokumentationen kan hentes når man er logget ind på www.pacsoftonline.com.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:54

Hej Michael,

Er det integration via Pacsoft du laver, som er det Morten taler om? Hvis du logger ind i pacsoft online, så er der dokumentation til integration under Hjælp. Har du ikke pacsoft konto endnu, så kan du logge på med demo konto og finde det den vej igennem (check postdks hjemmeside).

Du kan iøvrigt selv bestemme om du vil have een eller flere pakker i een XML fil. Vil du benytte løsningen hvor pakkelabel bliver printet direkte ud , så kan du dog kun overføre een pakke per XML af gangen. Men kan du leve med et klik ekstra, kan du fint overføre flere pr. XML fil.

Hvis du istedet vil stå for hele integrationen, så skal du læse om postdks EDI løsning, og der er specifikationen på deres hjemmeside:

http://www.postdanmark.dk/da/Logistik/kundeservice-selvbetjening/EDI/Sider/EDI-l%C3%B8sning.aspx#tab2

Jeg syntes pacsoft integrationen virker rigtig godt, og der er noget mindre vedligehold ved det, end en ren EDI integration.

Når Morten skriver XML filen postes, så er det fordi du kan lave et http post kald til en webservice, med indholdet af filen, istedet for at overføre med f.eks. FTP.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20

Mange tak - det hjalp, sammen med hjælp fra en der hedder Palle ved PD. Nu tror jeg det lykkes.

Har valgt at installere onlineConnect på pc'en og smider xml fil i et directory

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)