Indtil dd. har vi hos Postdanmark (Herefter PD) kørt på et websystem der hedder Webpack eller Webpack 2, det fungere egentlig godt til vores behov, men det er nu ikke så relevant. Problematikken og grunden til tråden her er at PD er ved at skifte Webpack og Webpack 2 (Sidste nævnte er en API adgang) ud med noget der hedder Pacsoft. Fair nok at de vil skifte det ud, men der er endnu ikke lavet noget API adgang til det nye system.
PD er begyndt at flytte kunderne over i det nye system, jeg ved ikke hvem der bliver flyttet hvornår, de vil nemlig ikke oplyse hvornår man bliver flyttet over i det nye system, varslet er så vidt jeg er orienteret på 14dage.
Mit spørgsmål er hvad i andre gør når deres API funktion endnu ikke er færdig? Man har ikke længere mulighed for nemt og simpelt at lave en ordentlig røvfuld pakkelabels som i det gamle Webpack 2 system.
Det betyder i virkeligheden at der pålægges en administrativ byrde på os indtil system er færdigt - det synes eg faktisk ikke er godt nok, hvis der lige skal lidt brok med i tråden så forstår jeg ikke hvordan PD kan lancere et nyt system som ikke er ordentlig drift klart.
Vi er kommet over på pacsoft -men vi sender mest pakker med gls og har kunb få postpakker, så vi tatster dem manuelt. Det fungerer fint, men er noget mere besværligt at taste pakkerne, særligt dem til private, hvor man skal foretage en række tilvalg, feks om pakken skal omdeles.
Hvis du/i bruger PostDanmark kan jeg kraftigt anbefale at benytte Consignor til både API og manuel indtastning af pakker Consignor er langt mere brugervenlig end det PD tilbyder
Til jer som kun sender en lille mængde findes der Consignor Ticket som er gratis op til 300 pakker om året. Læs mere på http://www.edi-soft.dk/ticket/
Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk
Mon ikke Consignor også benytter PD's webpack 2 adgang til at lave labels til dig. Det tror jeg uden at skulle kunne sige det. Jeg har idag lavet vores egen integretion som jeg er 110% tilfreds med, så er det endvidere også lidt surt at skulle betale Consignor for noget jeg i princippet selv har lavet.
Nu vi lige snakker consignor - jeg har et møde med dem torsdag for at høre om mulighederne. Jeg har ikke fået priser endnu, men fik afvide at man skal betale et årligt gebyr + et beløb pr forsendelse. Er der nogen der har en ide om priserne de kan sende til mig i en pb? Har slet ikke noget at sammenligne med, og ved i ø'vrigt heller ikke om de er til at handle med eller om de kører med fatse priser?
Fair nok at de vil skifte det ud, men der er endnu ikke lavet noget API adgang til det nye system.
Hvad mener du med API ikke er klar. Vi har da modtaget dokumentation på API til Pacsoft (kaldet Unifaun ERPConnect via XMLPosting) og er igang med at implementere det. Pakke data overføres direkte til PD fra webshoppen som med Webpack2. Vi har ikke modtaget noget om at vi ikke skulle kunne benytte dette når de engang flytter os over? (vi har ikke fået dato på dette endnu).