Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Postdanmark skifter pakke system hvad gør i andre?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle gerne have fået et brev tilbage i april 2011 hvori de varsler overgangen til det nye system. Hvis ikke du ikke reagerede efter det første, kom der et i slutningen af 2011, hvori der stod, at der ville blive pålagt gebyrer for forsendelser, som ikke var registreret enten via Webpack, EDI eller tredjepart

Har du slet ikke fået noget?

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 22:35

TimP:

Hej Kim.

Mon ikke Consignor også benytter PD's webpack 2 adgang til at lave labels til dig. Det tror jeg uden at skulle kunne sige det. Jeg har idag lavet vores egen integretion som jeg er 110% tilfreds med, så er det endvidere også lidt surt at skulle betale Consignor for noget jeg i princippet selv har lavet.

Hej kim. 

Jeg har benyttet Consignor i over 3 år nu, og det er virkelig et lækkert system. Det benytter ikk Wepback 2 eller lign. Det er et selvstændigt system, som Post Danmark også klar abefaler fremfor deres egen webpack 1 og 2 løsninger. 

Med Consignor kan man tilknytte mange forskellige carriers, og på den måde bruge den bedste til hver ordre.

Ligesom alt andet smart kræver det dog også en integration hertil, uden den ville det nok tage lige så lang tid at lave labels som med webpack. Du må dog ikke sammenligne Consignor med Webpack, da det intet med hinanden har at gøre. 

Simon

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 23:21

Consignor virkede som et godt alternativ. Vi synes bare at de var for dyre samtidig med at deres løsning ikke var optimal ift vores setup.

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 06:54

Svensker har sendt min mail videre til danskerne, som så har givet mig et standard svar med link til den dokumentation jeg allerede havde fået. Suk

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:16

Hej Alle!

Kan læse her at mange har modtaget dokumentation på Pacsoft API.

Deres IT er lysår om at svare på mails som er deres eneste kommunikationsform når man vil have noget fra dem, så tænkte om jeg eventuelt kunne lokke nogen herinde til at linke til dokumentationen ? Hvis det er i dokumentform så sender jeg meget gerne mailadresse i PB. :)

På forhånd tak !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06

Kenneth R.J.:

Hej Alle!

Kan læse her at mange har modtaget dokumentation på Pacsoft API.

Deres IT er lysår om at svare på mails som er deres eneste kommunikationsform når man vil have noget fra dem, så tænkte om jeg eventuelt kunne lokke nogen herinde til at linke til dokumentationen ? Hvis det er i dokumentform så sender jeg meget gerne mailadresse i PB. :)

På forhånd tak !

Jeg sidder også og bokser med at programmere i PHP og venter også lysår på svar fra PDs kunde(service)

Vil også meget gerne have links til dokumentationen.

Jeg regner med at generere XML fil og smide den et sted hvor PD snupper den. Men jeg akn ikke læse nogen steder hvordan man overleverer XML filen, eller hvordan man fortæller PD hvor de skal "polle" mine filer.

Måske I også kan sige om I laver 1 xml fil for hver pakke eller om der kan smides flere forsendelser i 1 xml fil?

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:11
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27

tak for det, men jeg bygger selv og skal ikke købe noget.

jeg mangler basal info for at komme videre.info som burde være let tilgængeligt og rimelig simpelt

blandt andet om hvordan xml filen skal overleveres til PD. via ftp eller?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:15

Michael:

Jeg sidder også og bokser med at programmere i PHP og venter også lysår på svar fra PDs kunde(service)

Vil også meget gerne have links til dokumentationen.

Jeg regner med at generere XML fil og smide den et sted hvor PD snupper den. Men jeg akn ikke læse nogen steder hvordan man overleverer XML filen, eller hvordan man fortæller PD hvor de skal "polle" mine filer.

Måske I også kan sige om I laver 1 xml fil for hver pakke eller om der kan smides flere forsendelser i 1 xml fil?

Jeg har lavet en implementation imod Pacsofts API. XML filen skal postes til en URL hos pacsoft og der skal sendes et XML dokument per forsendelse. Vi havde en del bøvl med de første par udgaver af deres dokumentation af API'et og jeg er stadig ikke imponeret over den nuværende dokumentation, men i det mindste kan man få sat sin Pacsoft konto i testmode, så man kan prøve sig lidt frem. Derudover kan man inde i Pacsoft interfacet se de fejlede XML dokumenter man har sendt afsted, sammen med en forklaring på hvorfor de er fejlet.
Den løsning vi bruger giver os et link til pakkesedlen, som vi så kan åbne for at få en PDF vi kan printe.

Et lille tip er at XML dokumentet skal postes som raw data.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33

morten_b:

Jeg har lavet en implementation imod Pacsofts API. XML filen skal postes til en URL hos pacsoft og der skal sendes et XML dokument per forsendelse. Vi havde en del bøvl med de første par udgaver af deres dokumentation af API'et og jeg er stadig ikke imponeret over den nuværende dokumentation, men i det mindste kan man få sat sin Pacsoft konto i testmode, så man kan prøve sig lidt frem. Derudover kan man inde i Pacsoft interfacet se de fejlede XML dokumenter man har sendt afsted, sammen med en forklaring på hvorfor de er fejlet.
Den løsning vi bruger giver os et link til pakkesedlen, som vi så kan åbne for at få en PDF vi kan printe.

Et lille tip er at XML dokumentet skal postes som raw data.

Mange tak :o)

Du skriver "XML filen skal postes til en URL hos pacsoft" -
Postes, hvad betyder det??
Kan du huske hvor man finder den url?

På forhånd tak

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)