Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ramt af pingvinen, tror jeg...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære medaminoer,

Et af mine sites, min personlige blog kasperbergholt.org, ser ud til at være ramt af pingvinen. Andelen af søgetrafik er faldet massivt i løbet af den sidste måneds tid. Min hypotese er, at Google tolker mine top-site links jeg tilføjer nye indlægMediebevægelsen (Tekst af Kasper Bergholt) negativt.

Sitet har ellers en pæn, bred linkprofil.

Min umiddelbare plan er derfor at fjerne disse toplinks, for jeg tror ikke, der er tale om en midlertidig fluktuation.

Nogen andre gode bud/forslag? De vil i hvert fald blive modtaget med kyshånd. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:30

Hvornår præcis er dette sket? Der har også lige været en Panda opdatering. Det ville undre mig hvis din personlig blog blev ramt af Penguin.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Trafikfaldet er sket omkring den 4. maj i år. Og det stemmer meget godt overens med, at jeg i månederne op til oprettede top- eller bund-links med teksten (Tekst af Kasper Bergholt). Men det er jo kun en hypotese. Jeg oplever i hvert fald, at termer, som jeg tidligere rankede godt på, er faldet. Derudover har jeg svært ved at ranke godt på nye termer, selvom der ikke er den store konkurrence om placeringerne. Eksempel fra ugen der gik: Digitale medier. Hvor div. tag- & kategori-sider ranker højere, når jeg laver en "site:kasperbergholt.org-søgning), og det til trods for gode indgående links fra digitaliser.dk, 180grader.dk og Amino.dk til eksempel.

Tilmeldt 29. Jul 10
Skrevet kl. 16:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ok, som du sikkert har fulgt med i, er der ret bred enighed om Penguin straffer for mange ens ankertekster. Jeg oplevede noget lignende dit på min Thailand side, hvor jeg havde en sidebar med links til landingsider. Efter Penguin v. 2 faldt disse landingsider og derfor fjernede jeg disse sidebar links, samt nogle autogenererede interne links fra et Wordpress plugin og nu er siderne overvejende tilbage igen. Så måske er det en løsning for dig?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00

Erik Hamre:

Ok, som du sikkert har fulgt med i, er der ret bred enighed om Penguin straffer for mange ens ankertekster. Jeg oplevede noget lignende dit på min Thailand side, hvor jeg havde en sidebar med links til landingsider. Efter Penguin v. 2 faldt disse landingsider og derfor fjernede jeg disse sidebar links, samt nogle autogenererede interne links fra et Wordpress plugin og nu er siderne overvejende tilbage igen. Så måske er det en løsning for dig?

Lige præcis. Top- og bundlinks med ens ankertekst er nu dræbt, så må vi se, om det hjælper (tror det). Hvor lang tid gik der, fra du implementerede ændringerne til du var tilbage til din "normale" position i søgeresultaterne?

Tilmeldt 29. Jul 10
Skrevet kl. 17:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der gik omkring 14 dage. Jeg kan dog ikke være helt sikker på at det udelukkende er Pingvinen eller Panda eller en begge dele. Jeg tror vi skal huske på at der kan være afledte effekter når en opdatering rammer. En masse interne sider får nye værdier som så igen påvirker hinanden anderledes og så fremdeles. Derfor hopper det måske meget rundt. Men hvis det er penguin du er ramt af, tror jeg best practise lige nu er at fjerne navigations-unødvendige links i sitebar/footer/posts.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12

Agree, done & venter spændt på at stryge til tops på digitale medier ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)