Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webside prisbud ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kunne godt tænke mig en webside som denne http://uae.dubizzle.com/

Hvor meget skal man af for en side som denne? og hvad koster det at vedligehold denne og alt de udgifter der følger med, om året ? nogen bud?

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 11:24

http://uae.dubizzle.com/ er en kæmpe side. Hvis du skal have lavet den af en seriøs udvikler vil jeg mene at det sagtens kan ende op på den anden side af 100.000 kr.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:28

Hej Nasah,

Jeg vil sige at det sagtens kan overstige 200.000 for udviklingen af sitet, hvis du ønsker samtlige funktioner på sitet. Dertil er der hosting, som kan gøres forholdsvist billigt alt efter hvor mange besøgende du får - og vedligeholdelsen  kan du selv stå for.

Jeg håber det kunne hjælpe dig lidt med dit spørgsmål :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 11:30

Ja, 200.000 er måske mere korrekt Patrick. Når siden er så omfattende kræver det højst sandsynligt egen server. Så er det i hvert fald sikret. Det er uansvarligt at smide så stor en side op på en shared hosting server imo.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 11:32

Prisen afhænger nok meget af om du vil have det lavet til dig selv - fra bunden - eller du kan tage udgangspunkt i et eksisterende script/cms der relativt let kan modificeres til lignende.

Dertil om du vil have det udviklet i Danmark eller i udlandet.

Hvis jeg nu skal spytte noget ud, så kan andre byde op og ned :) .. så vil mit gæt være at du kan få det sat op for 15.000 kr i udlandet, hvis du bygger det på noget eksisterende. Tænker at CMS systemer som fx Drupal o.lign. nok relativt nemt vil kunne tilpasses til dette.

Hvad angår vedligeholdelse .. så kan der jo være mange ting. Hosting, domæne, din arbejdstid (?) etc. Alt fra 500 kr årligt til mange tusinde.

Bemærk mit bud er selvfølgelig baseret på noget nær ingenting - blot et hurtigt kig på hjemmesiden. Kender intet til backend eller nogle mere specifikke funktioner.

Vil du have noget mere konkret, så prøv at smid det op på freelancer.com og hør hvad folk skal have for at kopierer konceptet.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 11:35

;-) Priserne på 100.000-200.000 kr er vist kun mindre webbureauer. Skal du have det lavet hos et dansk top professionelt firma, baseret på et professionelt CMS system, så tror jeg du skal regne med nogle millioner :p

Hvis du tror på det, så vil jeg dog nok gå efter de mindre webbureauer - som nok laver en mindre gennemført løsning, men til gengæld skal du ikke betale 1250kr i timen.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 17. Jun 08
Skrevet kl. 19:12

Tak til hvert enkelte en af jer

Okay fra 100.000 til 200.000+ det er nok mange penge.

Men hvor meget tror i på, at denne side omsætter om året ? 

Hvis nu det er noget jeg satser på , hvor mange medarbejder skal jeg bruge, til markedsføring, vedligholdesse osv  ?

(Kender ikke rigtig noget til programmering)

Nu sagde  Anders Aarvik  at der noget med om en server, hvad koster denne ?

Tak på forhånd

Tilmeldt 17. Jun 08
Skrevet kl. 19:34

Martin Wickings:

Prisen afhænger nok meget af om du vil have det lavet til dig selv - fra bunden - eller du kan tage udgangspunkt i et eksisterende script/cms der relativt let kan modificeres til lignende.

Dertil om du vil have det udviklet i Danmark eller i udlandet.

Hvis jeg nu skal spytte noget ud, så kan andre byde op og ned :) .. så vil mit gæt være at du kan få det sat op for 15.000 kr i udlandet, hvis du bygger det på noget eksisterende. Tænker at CMS systemer som fx Drupal o.lign. nok relativt nemt vil kunne tilpasses til dette.

Er det lovligt at bruge andres script? 

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 19:47

Ja, hvis scriptet er til salg.

Hosting ville være ingen penge, hvis du skulle have det udviklet for 100.000.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 11:25

nasash:
Er det lovligt at bruge andres script?

Med script mener jeg eksisterende "færdige" løsninger der sælges for mindre beløb. Det kunne fx tage udgangspunkt i noget "business directory" eller "yellow pages" script. Et eksempel på hvad jeg mener:

http://demodirectory.com/en/index.php

Pris: 199 USD per måned eller 1799 USD one-time fee

Så skal du "bare" tilpasse det efter behov.. med tid smide eget design på etc. Nok klart den billigste måde at komme i gang hvis du kan finde sådan et script der passer nogenlunde til dine behov.

Jeg vil ikke få danske udviklere til at programmere et site som det du søger, kun hvis der skulle være en dyb integration med eksisterende ERP løsninger, eller andet mere avanceret bagvedliggende.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)