Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedømmelse af teknisk præget Affiliate ide

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Dette er nok et spørgsmål til de lidt mere tekniske af jer.

Jeg vil rigtig gerne prøve at lave en affiliate side, og tror jeg har fået en nogenlunde ide.

Det handler om at jeg og en ven har siddet og snakket om diverse myter om PHP, og hvilke funktioner / syntaxer der var hurtigst. Jeg overvejer nu at lave en side hvor jeg laver en masse tests af disse, og tænkte at det kunne være en god anledning til at prøve noget affiliate, og her var der en mulighed.

Men er det noget i tror kan få succes?

Mvh
Kenneth 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg synes det lyder som et spændende idé!
Dog tror jeg ikke det ville blive en større affiliate succes, nemlig fordi målgruppen ikke er dem som trykker på reklamer fra fx Adsense. 

 iPhone 6

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

kentora:

Hej Aminoer!

Dette er nok et spørgsmål til de lidt mere tekniske af jer.

Jeg vil rigtig gerne prøve at lave en affiliate side, og tror jeg har fået en nogenlunde ide.

Det handler om at jeg og en ven har siddet og snakket om diverse myter om PHP, og hvilke funktioner / syntaxer der var hurtigst. Jeg overvejer nu at lave en side hvor jeg laver en masse tests af disse, og tænkte at det kunne være en god anledning til at prøve noget affiliate, og her var der en mulighed.

Men er det noget i tror kan få succes?


Mvh
Kenneth 

Hej Kenneth

Umiddelbart vil det være rigtigt svært at tjene penge på affiliate for jer med mindre I ender ud i at omtale noget, som I kan anbefale jeres læsere at købe. Det kunne måske også lade sig gøre - hvad ved jeg - anbefalinger af bøger eller af CMSer som ExpressionEngine eller lignende.

Men alle artiklerne, som handler om at kode optimeret vil maksimalt kunne tiltrække trafik og links - de vil have ekstremt svært ved at tjene noget ind til jer direkte.

Publikum på dansk er nok også lidt småt? Måske er det bedre at gå efter et internationalt gennembrud i sådan en niche?

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke var egentlig at de brugere der kommer ind på siden må være interesseret i hosting, og derfor havde jeg tænkt at dette skulle være de fleste af reklamerne. En af de ting jeg blandt andet godt kunne tænke mig at lave (men som nok bliver efter det har givet lidt kroner i kassen) er en sammenligning af den tid det tager at køre et script på de forskellige sider. - og herfra linke videre i form af affiliate..

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kentora:
Min tanke var egentlig at de brugere der kommer ind på siden må være interesseret i hosting, og derfor havde jeg tænkt at dette skulle være de fleste af reklamerne. En af de ting jeg blandt andet godt kunne tænke mig at lave (men som nok bliver efter det har givet lidt kroner i kassen) er en sammenligning af den tid det tager at køre et script på de forskellige sider. - og herfra linke videre i form af affiliate..

Det er bestemt en mulighed. Ved ikke om markedet (php kodere i danmark, som leder efter bedre hosting) er stort nok til at det er interessant økonomisk. Umiddelbart ville jeg gætte på nej.

Men det er vigtigt at gøre jer klart, at det der med at skrive en fed artikel om hvor hurtige webhoteller er til at afvikle scripts, ikke er noget der kommer til at give nogen salg til jer fra jeres faste læsere. Kun, hvis artiklen bliver fundet, når folk står og overvejer hvilket hotel de skal vælge, kan det give lidt indtjening.

Beklager, hvis jeg lyder pessimistisk, men det virker altså ikke på mig som et projekt (på dansk) som kan skabe en fornuftig indtjening.

Og det betyder selvfølgelig ikke, at det ikke skal prøves :-) I kan jo også vælge at gøre det med holdningen om, at hvis I ikke tjener penge på affiliate, vinder I alligevel en masse netværk, anerkendelse og fremtidige jobs ved at lave en super fed side om php.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)