Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp imorgen skal jeg møde en investor

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I morgen skal jeg møde en investor, der skal skyde mit nyeste projekt

i gang med en ordentlig saltvandsindsprøjtning på et senere tidspunkt.

Hvad gør jeg? Og ikke mindst hvad gør jeg ikke?

Vedkomme har personligt stor erfaring, med netop det jeg skal i gang med,

men fra en lidt anden vinkel.

Første møde er ikke der hvor vi skal diskutere tal og kolonner, men vi skal

se hinanden lidt an.

Skal jeg møde op tomhændet til dette møde, eller skal jeg have noget med?

Jeg er lidt i vildrede, da den mulige investor pludselig har anmeldt sin ankomst efter

mere end et år, og jeg har intet at vise frem med så kort varsel, og derfor håber jeg lidt

på et par gode råd til hvad jeg skal gøre nu. Skal møde vedkomme i morgen :)

Ja jeg kunne selvfølgelig have forberedt mig tidligere, men jeg har haft travlt og har

lidt gemt det nye projekt i skuffen. Det korte af det lange er hvad gør jeg nu?

Mvh,

Lars Larsen

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lave en oversigt af projektet og prøve at forklare konceptet, indtjenings potentiale, forventede udgifter, forventet programmerings tid x 3.14, antal medarbejdere, mulige udvidelses potentiale, fremtidige samarbejdspartnere til at fremme projektet.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er en lille oversigt over de ting, som en potentiel investor som regel gerne vil se:

1.           Problemet/behovet i markedet
2.           Løsning/produkt/service
3.           Hvor I står i dag – og hvad er visionen, hvor vil I hen
4.           Strategi og forretningsmodel
5.           Markedet og konkurrenterne
6.           Økonomi: Nøgletal for f.eks. 2011-2014 på f.eks. omsætning, resultat før skat
7.           Virksomheden: Struktur, ejerskab, nøgleord om ledelsen og baggrund
8.           Value proposition: Kapitalbehov, hvilke kompetencer søger I hos investor, hvad er værdiansættelsen på virksomheden og exitplanen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Han vil lære om projektet. Han vil også se dit eget engagement, både initiativ og brænder for det ogndin indsats i timer og/eller egen investering, og vide om du har tanker for hans indtjening, lidt om hvordan og hvornår

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt investerer investorer ligeså meget i personen/teamet som de investerer i ideen/virksomheden.

Forbered et pitch, som kort og præcist forklarer hvad du vil, hvordan du vil opnå det, og hvorfor du er den rette til at gøre det. Hvis du føler dig tryggere ved at have noget på skrift, så lav en 1-sidet beskrivelse, evt. i PowerPoint som du skriver ud. Medbring det, og vis det hvis investor spørger efter noget.

Det er for sent at lave en god forretningsplan. Hvis du forsøger bliver det bare noget skidt arbejde på så kort tid.

Sælg dig selv først, og giv investor lyst til at arbejde sammen med dig. Det må være målet for mødet som jeg ser det.

Mvh Carsten



Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

For at tage et lidt andet standpunkt end de andre i tråden, så kunne du også stille dig en smule kritisk.

- 'Investoren' som selv kender en del til branchen har haft din ide liggende i 12mdr og pludselig vil han have et møde angående dit projekt, med meget kort varsel.

Måske du blot skulle starte mødet med at afstemme forventningerne mellem jer, herunder evt. diskutere en hemmeligholdelseserklæring og kriterierne for det videre forløb. Der er ingen grund til at ligge alle kortene på bordet ved første møde.

Når dette er sagt bør du nok have et ark generelle informationer med til mødet (som de andre i tråden så fint omtaler), så du stadig har mulighed for at give parten et indtryk af din forretningside.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 04:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for de brugbare svar ;)

/Lars Larsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars,

Vi hører gerne en status efter dit møde :) Det lyder meget spændende.

Du har sikkert et godt netværk dernede? Jeg leder lidt efter en mand, med dine kompetencer til mit netværk.

Skriver snarligt en personlig besked til dig, når jeg lige får bedre tid.

//Jesper

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Jeg er helt enig med El-manden.
Du skal sørge for at sikre dig med en hemmeligholdelsesaftale som du skal have med og som han underskriver inden du begynder at gå i detaljer med dit forberedte materiale (økonomi, udvikling, kunder, forretningsgang osv..)

Held og lykke med mødet

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at jeg, uagtet kort eller langt varsel, ville møde op uden noget, udover min computer og en internetforbindelse, hvorpå, som allerede nævnt, at se hinanden an, samt aftale hvad du efterfølgende kan fremsende. Intet powerpoint.

Det er min erfaring, at mange investorer benytter sin mavefornemmelse i første omgang.

Når jeg videresender projekter fra en part til potentielle investorer, så fornemmer jeg, at de benytter deres mavefornemmelse, og hvis de først vil mødes, så kan der være to årsager, især i Bangkok:

1) De er reelt interessserede.

2) De vil blot have fis og ballade og synes, at det er sjovt at føre sig frem.

Hvis den potentielle investor lader dig betale for hele gildet, så er de ofte i kategori 2. 

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)