Interessant. Men eftersom jeg har arbejdet med navnet allerede langt tid før hun oprettede bloggen, undrer det mig hvis hun "får" rettighederne til varemærket, bare fordi jeg først registrerer mig 27. februar 2012. F.eks. lavede jeg min hjemmeside lang tid før jeg registrerede mig.
- Så hvad sikrer at man har rettighederne til navn/varemærke?
I øvrigt en flink kvinde som blot legede lidt med blogs. Kun gode intentioner.
Det er reglene Magnus- du skulle have varemærket din slogan, eller produktnavn, virksomhed mm. Det er ret nemt og foregå via dkpto.dk- varemærkestyrelsen. Du smider en ansøgning på nettet, det koster 2350 kr og gælder i 10 år:)
Held og lykke:)
www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!
F.eks. lavede jeg min hjemmeside lang tid før jeg registrerede mig.
1½ måned er ikke lang tid før. Den anden hjemmeside har også indhold fra januar måned.
Du registrede domænet under navnet "lets face it# - så der er jo ikke noget firmanavn som var krænket i Januar, hvorimod der teoretisk kan stilles tvivl om hvorvidt du krænker den andens rettighed til domænenavnet.
Det uprofessionelle - det er at du ikke var opmærksom på at der fandtes en hjemmeside, der markedsfører samme produkter før du registrede dit firmanavn. Du skabte problemerne selv.
Hvordan du vinder rettigheder til et navn/varemærke fremgår af nogle af de gode links, som andre har givet i tråden. Der er mange faktorer som spiller ind, herunder også om ordet er egnet til at være et varemærke.
Et godt udgangspunkt er jo dialog, som du valgte her !
Nå nu er problemet teoretisk - og respekt for hende - at hun reagerer så positivt.
Netop det om navnet er egnet til at være et varemærke har jeg taget til efterretning.
Det var i øvrigt heller ikke de samme ydelser vi tilbød, og netop af den grund har vi valgt at se på muligheder frem for begrænsninger.
Derfor har vi besluttet at indgå et samarbejde og er nu blevet to enheder som arbejder sammen. Hun fremstiller sociale profiler for mine kunder, og jeg sørger for markedsføringen af hendes kunder. Verden er fantastisk.
Netop det om navnet er egnet til at være et varemærke har jeg taget til efterretning.
Det var i øvrigt heller ikke de samme ydelser vi tilbød, og netop af den grund har vi valgt at se på muligheder frem for begrænsninger.
Derfor har vi besluttet at indgå et samarbejde og er nu blevet to enheder som arbejder sammen. Hun fremstiller sociale profiler for mine kunder, og jeg sørger for markedsføringen af hendes kunder. Verden er fantastisk.
Tak for dit svar.
Med venlig hilsen
Magnus Skyt
Det var da godt nok et fantastisk resultat af situationen må man sige :)