Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De har snuppet mit navn... hvad skal jeg gøre?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
ddj:

Resultat og Svar på tiltale: .

Som jeg kan se på alle indlæggene i  - http://www.amino.dk/forums/t/165627.aspx

Fandtes min blog allerede, før du åbnede dit firma i samme navn, så ingen grund til at kaste med bøder

Eftersom min blog ikke skal bruges til noget, har jeg ændret navnet, så dit firma ikke er på "flere" sider

Du kan evt. selv lave en wp blog til din hjemmeside, de får masser af trafik!!

Indevidere er den er ikke blevet brug til noget, solgt fra eller promoveret.

Held og lykke fremover

Mvh Hende med faceyourbussines bloggen :-)

Respekt!
Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Face Your Business Skrevet kl. 11:03

Interessant. Men eftersom jeg har arbejdet med navnet allerede langt tid før hun oprettede bloggen, undrer det mig hvis hun "får" rettighederne til varemærket, bare fordi jeg først registrerer mig 27. februar 2012. F.eks. lavede jeg min hjemmeside lang tid før jeg registrerede mig.

- Så hvad sikrer at man har rettighederne til navn/varemærke?

I øvrigt en flink kvinde som blot legede lidt med blogs. Kun gode intentioner.

Med venlig hilsen

Magnus Skyt Høj

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:23

Det er reglene Magnus- du skulle have varemærket din slogan, eller produktnavn, virksomhed mm. Det er ret nemt og foregå via dkpto.dk- varemærkestyrelsen. Du smider en ansøgning på nettet, det koster 2350 kr og gælder i 10 år:)

Held og lykke:)

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Tilmeldt 16. Apr 12
Fra  Face Your Business Skrevet kl. 11:32

Konklusion på hele linjen som bestod af to dele:

- Varemærker er noget man betaler for hos varemærkestyrelsen dkpto.dk og varer 10 år.

- Ophavsret er noget man får ved at fremstille noget unikt. Det skal dokumenteres.

Tak for alle jeres svar.

Fra Jordrup
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:43

Hej Hende med faceyourbussines bloggen :-)

Ros til din indstilling og handling

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52

Magnus Skyt Høj:
F.eks. lavede jeg min hjemmeside lang tid før jeg registrerede mig.

1½ måned er ikke lang tid før. Den anden hjemmeside  har også indhold fra januar måned.

Du registrede domænet under navnet "lets face it# - så der er jo ikke noget firmanavn som var krænket i Januar, hvorimod der teoretisk kan stilles tvivl om hvorvidt du krænker den andens rettighed til domænenavnet.

Det uprofessionelle - det er at du ikke var opmærksom på at der fandtes en hjemmeside, der markedsfører samme produkter før du registrede dit firmanavn. Du skabte problemerne selv.

Hvordan du vinder rettigheder til et navn/varemærke fremgår af nogle af de gode links, som andre har givet i tråden. Der er mange faktorer som spiller ind, herunder også om ordet er egnet til at være et varemærke.

Et godt udgangspunkt er jo dialog, som du valgte her !Yes

Nå nu er problemet teoretisk - og respekt for hende  - at hun reagerer så positivt.

/Henrik

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:53

Magnus Skyt Høj:
Men eftersom jeg har arbejdet med navnet allerede langt tid før hun oprettede bloggen

wordpress.com er ikke et dansk site, medmindre du har internationale rettigheder til navnet har du ingen ret til at klage.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:25

Ja, respekt til hende må man sige.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 16. Apr 12
Fra  Face Your Business Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Netop det om navnet er egnet til at være et varemærke har jeg taget til efterretning.

Det var i øvrigt heller ikke de samme ydelser vi tilbød, og netop af den grund har vi valgt at se på muligheder frem for begrænsninger.

Derfor har vi besluttet at indgå et samarbejde og er nu blevet to enheder som arbejder sammen. Hun fremstiller sociale profiler for mine kunder, og jeg sørger for markedsføringen af hendes kunder. Verden er fantastisk. Smile

Tak for dit svar.

Med venlig hilsen

Magnus Skyt

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:42

Magnus Skyt Høj:

Netop det om navnet er egnet til at være et varemærke har jeg taget til efterretning.

Det var i øvrigt heller ikke de samme ydelser vi tilbød, og netop af den grund har vi valgt at se på muligheder frem for begrænsninger.

Derfor har vi besluttet at indgå et samarbejde og er nu blevet to enheder som arbejder sammen. Hun fremstiller sociale profiler for mine kunder, og jeg sørger for markedsføringen af hendes kunder. Verden er fantastisk. Smile

Tak for dit svar.

Med venlig hilsen

Magnus Skyt

Det var da godt nok et fantastisk resultat af situationen må man sige :)

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)