Mig og min ven står med den store drøm at starte vores eget, og vi er så småt i gang.
Vi står dog med et problem om, at vi begge skal have lige stor del i selskabet og de penge der skulle komme ind. Er der nogen der kender til en god måde at klare dette på? Vi har undersøgt og hørt om anpartsselskaber, men da vi ikke kan hæfte for 80.000 kr, ville vi høre om det var muligt at strukturere det på anden vis.
Mvh Rune Tox
Smba er billigere uden de 80t, men I må ha en skriftlig aftale der regulerer alt,fordeling af løn/ udbytte, arbejde, tegningsreut og hvordan i skilles hvis en vil ud Venlig hilsen
Som allerede nævnt, synes jeg I skal kigge på mulighederne for et I/S. Under alle omstændigheder skal I dog sørge for at have en kontrakt der regulerer ejerforholdene, under/overskudsfordeling, indskud, repræsentation og tegning. I kan højst sandsynligt finde skabeloner til 'den gode I/S kontrakt' på nettet.
Jeg glemte at sige at en af fordelene ved et interessentskab I/S er at der er fri mulighed for kapitaludtræk samt mulighed for opsparing i virksomheden ved brug af VSL til lav beskatning.
Vi regner med at give os i krig med interessentskabet. Det virker umiddelbart som den rigtige model for os på nuværende tidspunkt. I skal have mange tak for at tage jer tid til at svare. :)