Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To ledere af firma. Hvordan?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:
I kan jo bare CVR registrerer firmaet, og ellers stole på de aftaler i laver med hinanden. :)

Bortset fra, at jeg ville tænke mig meget om med at lave et firma sammen med en ven (fordi det kan være hårdt for venskabet), så tror jeg ikke på, at det er nok at stole på aftaler, man laver.
I min optik bør man lave en samejeoverenskomst, der netop tager højde for, hvordan man deler et evt. overskud, men også hvor meget arbejde hver især vil lægge i det, hvordan ansvaret fordeles, hvilke rettigheder og pligter hver især har - og hvad der skal ske, hvis man evt. får lyst til at splitte op.

Jeg ved godt, at det koster lidt til en advokat, men de penge er helt sikkert godt givet ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erfaringsmæssigt står det sløjt til med samarbejdsklimaet og den venlige følelser,når to opstartere beslutter sig for at skilles.

I interessentskaberne kommer det tit bag på dem, at de jo forresten også hæfter sammen for gælden og såmænd en gang i mellem også for hver enkelts særgæld - og så er vejen MEGET kort til den dyre og opslidende retssag...

Jeg har bistået mange I/S-opstartere i den type sager, hvor de i og for sig har udarbejdet en udmærket aftale for de situationer de kunne komme i tanker om - men selvfølgelig har overset en del af situationer de ikke forestillede sig.

Hver gang har jeg måttet fastslå at retssagen havde været overflødig, hvis de var startet i selskabsform med en stringent ejeroverenskomst.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)