Vi har en kunde som vi konverterer data for og udskriver faktura til deres kunder 4 gange om måneden 200 per gang, det er 200 forskellige kunder som har 200 forskellige email adresser og de skal pudsigt nok have hver deres faktura fil
findes der et simpelt værktøj hvor vi kan lave have deres mail adresser i noget template system, og så blot vælge den vedhæftede filer og trykke send 1 gang ?
Lige nu bruger vi outlook men det tager omkring 2 timer at lave manuelt.
I kunne overveje, at få jeres kunde til, at oprette en E-conomic konto og anvende abonnement modulet. Dermed kan alt det du skriver automatiseres (ex. lav et abonnement der fornyes 4 gange om måneden, opret kunderne, opret produktet de køber). Men til gengæld så vil der måske heller ikke være noget arbejde for dig/jer længere da kunden nu ret simpelt selv kan gøre det.
Alternativt opretter du/I et regnskab for firmaet i E-conomic og gør det for dem og dermed sparer de 2 timer du skriver i bruger hver gang nu.
Via E-Conomic's API er det også muligt at oprette fakturaer, hente PDF'en og sende en mail hvor den er vedhæftet i - E-Conomic kan vist også automatisk sende en mail ud med fakturaen i.
Jeg har lavet et mini-shopsystem hvor jeg opretter kunder + faktura og automatisk sender dem ud, så det er helt klart muligt at automatisere - såfremt i bruger E-Conomic.
Hvis det er sådan at du vælger e-conomic løsningen har vi lavet et modul der gør det muligt at sende jeres fakturaer ud med egen emailadresse som afsender - enkeltvis eller i et interval. Dette kan du ligeledes gøre med tilbud og ordrer så kunderne kan besvare tilsendte. :)
Samt tilføje en tekst i den mail du fremsender.
Hvis du er interesseret er du selvfølgelig velkommen til og ringe 7025 7600 eller mail mhp@scan-soft.com
Du kan bruge flette-funktionen i Word - her kan du have alle dine felter (adresser, beløb osv). Der kan man også sende som e-mail. Desværre kan du ikke vedhæfte filer, men spørgsmålet er, om det er nødvendigt.
Har for et par måneder siden konstrueret (programmeret i VBA) et system, der ligner det du efterspørger.
Det er baseret på Microsoft Office-pakken, hvor kundedata - herunder e-mail er lagret i en Excel fil. Grundlaget for udsendelsen (rykkerdata) er ligeledes Excel-filer i det nævnte tilfælde - men kan også være en anden filtype - men den enkelte fil identificerer kunden via en kundenr. Dette anvendes så til opslag i kundedata.
Rykkerdata vedhæftes og forsendes via Outlook.
120 rykkerdatafiler blev afsendt på 2 minutter. Det blev der tidligere anvendt 4 timer til i den pågældende vikrsomhed. Prisen var kr. 2.000,- + moms
Som det er nu, bruger vi outlook, fakturaen ligger som PDF den har vi lavet i forvejen, vi har en template vi bruger til hver kunde, tak for bla bla mvh osv. så copy paster vi deres mail adresse fra et ark, og drag and drop deres faktura, og trykker send, den process tager ca 2 timer, selve faktura udarbejdelsen tager 3 dage på de 200 kunder, der er mange variable udregniner, som måske economics kan det vi skal bruge.