Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulent som Cand. IT - E-Business

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at starte på kandidat linjen i E-Business på IT universitetet i København. Jeg syntes linjen har et godt spændingsfelt mellem forretning og IT. Jeg har en drøm om at blive konsulent. Mit spørgsmål går derfor på om det er en oplagt linje at læse denne linje i forhold til at kunne komme ud og arbejde som konsulet ?


Alle svar modtages med kyshånd..

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det vil jeg mene er en rigtig god vej.

Men det er ikke uddannelsen men den viden, resultater og branding du har som konsulent som vil bringe dig arbejdet.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så du mener at det vigtigste er det arbejde man laver bagefter som eksempelvis fastansat i en virksomhed eller hvordan?

Hvorfor vil du mene dettte er en god vej?

Tak for det hurtige svar...:D

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil starte ud som konsulent, så vil dine gode resultater være det bedste du kan skaffe.

Jeg ville tage uddannelsen, bygge en professionel hjemmeside og Youtube kanal i starten, derefter ville jeg tage nogle gratis opgaver i bytte for at kunne bruge dem på mit CV.
Der ville jeg vælge et allerede etableret firma som har mindre chance for at forsvinde lige pt.

Når du har skabt en platform for din konsulent virksomhed, opbyggede viden og gode resultater, vil du nemmere kunne finde arbejde.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken type konsulent vil du være?

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser pt e-business.
Du vil godt komme ud og få et konsulent job men de er meget forskellige.
De fleste hos IBM osv skal du igennem et graduale program.
Ellers er de fleste it-konsulenter garvede programmøre der også kan andet end konsulentarbejde.
Men det variere som sagt afhængig af hvor komplekse løsninger der sælges.

Fra København S
Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith: God idé. Fin måde at komme i gang på. Youtube kanal? Hvor man eksempelvis lægger videoer op, hvor man forklare hvad man tilbyder osv. Eller hvordan?

Anders_G: Jeg er uddannet markedsføringsøkonom og snart færdig som civiløkonom. Jeg regner med at tilegne mig nogle kompetencer indenfor IT området under uddannelsen, så ville gerne lave noget konsulent arbejde der involverede marketing, økonomi og IT.

Kunne eksempelvis være af: Social marketing, markedsføring over nettet, brugen af IT i virksomheden, optimering af budgetter gennem brug af IT, juridiske aspekter ved handel på nettet eller lign.

Rasmus Jørgensen: Okay, da jeg ikke er uddannet indenfor det IT tekniske område, er det mere over i den lidt blødere boldgade af IT verdenen jeg vil bevæge, meget gerne i sammenspil med marketing eller økonomi.
Kan jeg godt se, jeg har dog i tankerne at jeg ville lave konsulentarbejde for eksempelvis mindre/ mellemstore virksomheder der ønsker sig en mere prominent profil på nettet. Jeg ville gerne hjælpe den med at brande sig bedre og forhåbentligt øge overskuddet på bundlinjen på langt sigt.

Lige en sidste ting, nu hvor du læser E-Business. Er der en tæt sparring med erhverslivet. Jeg har set i i slutningen af hvert semester laver en række opgaver. Er disse opgaver nogen i laver i samarbejde med virksomheder eller hvordan? Er der mulighed for at skrive sin afhandling ude i en virksomhed?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

JoachimElmegaard:
Lasse Smith: God idé. Fin måde at komme i gang på. Youtube kanal? Hvor man eksempelvis lægger videoer op, hvor man forklare hvad man tilbyder osv. Eller hvordan?

Tjek Thorborgs kanal
Det bedste jeg kan se en konsulent kan gøre, er at skabe et personligt brand og video er et super medie til at gøre netop dette.
Du laver videoer om ting indenfor din niche og plejer dine abonnenter / followers / likes.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joachim,

Ja hvert semester slutter med et projekt hvor du selv bestemmer pensum. De fleste skriver i samarbejde med en virksomhed eller om en virksomhed. Kan nævne at bl.a. Nordea søgte nogle studerende fra vores it-strategi fag til et projekt i Sverige dette semester..

Det fede ved uddannelsen er at du kan strikke den sammen afhængig af hvilken profil du vil danne dig. Du behøver bestemt ikke have en teknisk vinkel, hvis det ikke er det du ønsker. Næsten alle de opgaver jeg har lavet derude indtil videre har været i samarbejde med virksomheder - nogle har endda brugt vores strategier til bl.a. sociale medier mv. - Men igen man styrer selv - det er meget frit. Kan varmt anbefale det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)