Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du hjælpe med et par Adwords tips??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Kan du hjælpe mig med at forstå, hvordan Adwords fungerer?

Jeg har oprettet en annonce med to søgeord, som der ikke kommer andre annoncører frem på. Tænkte det var smart og billigt, så jeg har sat max. kr. 2,- pr. klik og har derudover kun sat én begrænsning, nemlig et max daglig budget.

Men er det for lavt budt til at Adwords gider at 'lege med'?? Jeg oplever, at min annonce nogle gange slet ikke vises, selvom dagsbudgettet ikke er brugt, og nogle gange vælger Adwords også at sætte min annonce nederst på side 1 i stedet for øverst  -  selvom der som sagt ikke er andre annoncer!!

Handler det om klik-buddet er for lavt eller kan jeg ha' gjort noget andet forkert??

Tak til jer, der hjælper.

Kh.

Lisbeth Hansen

 

 

 

 

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth.

Der kan være forskellige årsager;

Dit bud er for lavt til at Google aktivere dine søgeord!

Din kvalitets score er for lav! For dårlige relevans mellem søgeord, annoncetekst, landingspages.

Der er så få søgninger på dine søgeord at Google først aktivere dine søgeord, når søgevolumen bliver større.

Hvis du bliver helt fortvivlet, så ring og jeg tager gerne et kig på din konto UB. Så kan jeg sikkert sige mere præcist hvad du skal arbejde på.

Johannes

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes

Tak for din hjælp.

Mine søgeord er aktiveret, og har også relevans.

Men klikraten har vitterlig ikke været imponerende, de par dage annoncen har været på. Men det gi'r jo også sigselv, når Adwords 'gemmer' annoncen nederst på siden, hvor jeg selv kun fandt den, fordi jeg ledte specifikt efter den.

Jeg prøver lige at sætte lidt flere kroner pr. klik, det er måske vejen frem.

Ellers vil jeg meget gerne tage imod dit tilbud om hjælp.

Kh. Lisbeth

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisbeth

Der kan være stor forskel på at du synes de er relevante og at google synes de er relevante :)

Men, ja, tag dog endelig i mod den gratis hjælp du kan få - der er rigtig mange småting der kan gøre forskellen på om man har stor success med adwords eller om man synes det er en fiasko.

Mvh
Janus

 

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lisbeth

Udover de gode råd som du har fået fra Johannes mm. så tjek lige om du har sat dine annoncevisninger til jævnt fordelt over hele døgnet under kampagne indstillinger. Dette kan også betyde at Google kun viser dig på nogle af søgninger.

Udover det så tjek dit kvalitetsresultat på søgeordet.

Mvh MBSP

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MBSP

Tak for svaret.

Ja, jeg har sat annoncevisninger til at være jævnt fordelt på hele døgnet.

Jeg troede ikke dette betød, at Google kun viser annoncen spordisk.

Jeg troede først at Google begyndte at fordele annoncen ud på døgnet, når det ikke var dagligt budget til at få vist annoncen hver gang !?!?

Kh. Lisbeth

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lisbeth:
Jeg troede først at Google begyndte at fordele annoncen ud på døgnet, når det ikke var dagligt budget til at få vist annoncen hver gang !?!?

Der findes to muligheder:

Accelereret, hvor annoncerne vises, til dit daglige budget er brugt op.

Standard, hvor Google forsøger at fordelene klikkene jævnt ud over hele dagen.

Jeg vil i øvrigt anbefale dig at finde noget basal information om AdWords, særligt om kvalitetsscore og udvælgelse af søgeord. Det vil give dig en god overordnet forståelse af AdWords, som du vil få stor gavn af fremover. De fleste AdWords-folk herinde har gode blogs på dansk, du med fordel kan starte med.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej hvis du vælger jævnt fordelt, vælger Google at optimere visningstidspunktet ud fra højest mulige antal kliks du kan få. Så det er ikke 100 % af visningerne du bliver vist selvom du stadig har penge tilbage i dit daglige budget.

Men ellers læs Troels indlæg om Adwords og ellers findes der en god gratis ebog hos Andreas Lolk på ppc-profit.dk der forklarer de fleste ting.

Ellers kan jeg godt kigge på din kampagne uden beregning hvis du ønsker det.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob og Troels og MBSP

Tusind tak for jeres svar og og jeres hjælp.

Der er ikke noget der er simpelt i denne verden, og jeg kan godt se, at jeg skal læse lidt mere på lektien, så det vil jeg gøre.

Tak for links og henvisninger.

Kh. Lisbeth

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)