Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ekstra motivation

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har arbejdet inden for MLM så kender du sikkert til en ekstra bonus op til det årlige event. Typisk er der 3 trin. hvor det første trin giver en adgangs billet. Trin 2 er betalt hotel ophold og Trin 1 = rejsen betalt. 

Ideen er så at jo mere du omsætter jo flere trin opnår du. Det skal virke som en ekstra gulerod og motivere folk til at yde noget ekstra og der ved få succes.  Der er både fordele og ulemper ved denne metode. 

En af fordelene er at du får automatisk mere omsætning og buster din forretning. Det er lige meget om du kommer med eller ej. Den ekstra indsats du lægger for dagen kommer jo ikke skidt tilbage. 

En ulempe er at nogen på forhånd opgiver fordi de ikke føler de kan nå målet. De føler det er umulig at gennemføre og sætter aldrig toget i gang.

Der en også fare for du mister motivationen hvis du ikke kommer med. Måske mangler du lige en lille omsætning og misser chancen.

Det der motivere folk er forskelligt. Det kan fx være penge, en rejse, en gave eller hjælpe andre. Men hvis en person nu ikke bliver motiveret af et event så kan man jo sætte nok så mange Event op uden det hjælper. 

Mit eget firma har lavet det på en anden måde og måske er det vejen frem, hvilket du gerne må komme med input til. Eventet holdes på Island og man kan købe billetten d.d. som også giver en sightseeing og spisning m.m. Man skal selv betale rejse og ophold og hvis man kvalificerer sig får man pengene tilbage for billetten. Prisen er pt. 99 euro men stiger lidt efterhånden som vi kommer tættere på datoen i okt. Er dette en god måde? Det betyder jo at alle dem der ønsker at komme med kan komme det. 

Her i maj og juni er der udlovet et ægte Armani ur hvis man stiger 2 trin i bonusplanen. Det betyder at nye har større chance end ældre fordi det alt andet lige ikke kræver så meget at gå fra 0 til 1000 point som fx fra 6000 til 15000 point. Denne måde har vist sig at virke på en del i mit team. Den første var klar til uret efter 10 dage og der er faktisk en del som det er lykkes for og nu er juni jo ikke færdig og der er flere som er tæt på. Jeg vil påstå en som ikke er startet stadig kan nå det hvis motivationen er der. 

Men jeg vil gerne høre jer hvad I mener der er god motivation på denne front.

Jeg overvejer faktisk at selv udlove en ting (til det personlige team)  og måske kun ved at stige et trin. Det kunne være en bowling tur, et hotel ophold eller andet. Men helst noget der styrker sammenholdet på tværs. Hvad mener I om den ting og har i nogle forslag som kan motivere så mange så muligt. Beløbet skal nok ikke over 1000 kr. pr. forhandler nummer og evt. med delvis egen betaling. 

(Skulle der være en revisor som kan råde mht. om det evt. kan trækkes fra eller ej, så vil det være perfekt, men vi snakker jo ikke om ansatte)

 

 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Keld

Først og fremmest er metoden brugt i forvejen og ganske smart i mine øjne. Early birds til dem som er klar i spyttet og vil lave forretningen. Vi har selv en convention i oktober nede i Budapest, og som alle andre, så har man selvfølgelig nogle forskellige gulerødder, både til de garvede og til de nye. Alt lige fra gratis billet til bonuscheck giver god motivation. Så længe der er realistiske mål for en sprit ny der starter op imorgen. Det er klart der er færre dage til at opnå, så idag er det måske 103 dage, hvor man på mandag "skal være lidt hurtigere".

Det lyder som en rigtig god løsning med Armani uret, det virker simpelt og ikke uopnåeligt. Folk der giver op på forhånd fordi det virker som umuligt, ja dem vil jeg ikke mene passer ind.

Jeg har selv haft samme tanke omkring styrkelsen af teamet, hvor jeg ville sørge for en fodboldtur, men jeg er ikke sikker på om jeg vil gøre dette, men muligvis mere fokusere på at styrke crossline samarbejdet. Som du selv siger så motiveres man meget forskelligt, så det er lidt svært at sætte en rød tråd igennem, og jeg kan da godt blive overrasket nogle gange af hvad der motivere nogle af mine kollega'er.

Revisordelen kan jeg ikke svare på, men jeg ville selv kalde det for salgs og markedsføringsomkostninger.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for respons Martin.

Nu lige fodbold tur vil jeg ikke vælge da der er en del kvinder som ikke kan se nogen ide i den slags. Så tror jeg vi over i en bowling tur men det er nok ikke en stor nok gulerod.

Det vigtige er at indsats i forhold til størrelsen af guleroden skal stemmer overens. Der næst skal det være noget som du ikke bare kan købe for 100 kr. men virklig en ting som har en særlig værdi.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lykkes det at få styr på det hele og her den 1/9 og så 3 mdr. frem er der igen mulighed for at få et ægte Armani ur. 

Det var en så stor succes sidste gang at visse ledere (her iblandt undertegnet) er gået sammen om at give denne ekstra gevinst, oven i alle de normale bonus. 

Nu kender du ikke bonusplanen men det er faktisk meget nemt, især for nybegyndere. Lige som sidste gang skal du have 1000 point i mindste ben. Hvilket kan gøres på flere måder, som ikke kan forklares her, men flere nybegyndere fik jo ur sidste gang og denne gang er der en måned mere at løbe på. Jeg mener det er en unik og fair chance, som ikke kommer igen.  

Glæder mig til at opleve det efterfølgende event hvor alle disse smukke ur'ere skal uddeles. Det bliver kanon....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)