Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan overfører man sit mobilnummer til en anden person i et andet selskab?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

NY:

Niklas:

NY:

Niklas:

Carsten:

Der kan være ca. 30-50 dages ventetid på en overdragelse i langt de fleste tilfælde.

Så i skal forberede jer på lidt ventetid :-(

Mvh
Carsten 

Hej Carsten

Det burde der bestemt ikke være. Efter den nye telelovgivning skal nummerporteringer sker så hurtigt som muligt, dvs indenfor få arbejdsdage, helst indenfor 2. Nummeret kan ikke tilbageholdes pga bindinger i kontrakter. 

Er det ikke kun, hvis kunden beder om det? Og derudover skal kunden stadig betale det opsigelsesperioden koster hos det gamle selskab, korrekt ik?

Der er to forskellige porteringstyper: 1. normalportering (hurtigst muligt som beskrevet overfor) eller 2. til en bestemt dato. 

De kontraktuelle forhold omkring opsigelseperiode på abo osv har ikke noget at gøre med selve nummerflytningen, nummeret af uafhængit af kontraktuelle bindinger. Dog opsiges en kontrakt typisk automatisk når du flytter nummeret væk (hvis der er binding eller opsigelse skal denne betales ud).

Jeg stoppede i branchen lige før loven blev indført ;) 

De to porteringstyper har mig bekendt altid eksisteret (Omend man næsten aldrig benyttede "til en bestemt dato" kun hvis NP skulle genstartes af modtager efter aftale med afsender med trylleICC) Den eneste ændring der blev indført var at nummeret skulle løses med det samme, og ikke måtte holdes resten af opsigelsen. 

Straksporteringer som det kaldes med dag til dag porteringer er også ret nyt, før i tiden måtte teleselskabet svare med først at frigive nummeret 30 dage efter, det må de ikke længere hvis der er blevet bedt om straks portering.

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 23:07

Niklas

Der er ikke kun tale om en nummerflytning, der er også tale om en overdragelse af nummeret fra en ejer til en anden...

Det er lidt noget andet, end en simpel nummerflytning...

Der findes mulighed for ønskeportering af nummeret, det er dog kun ved samme ejer, at disse kan foretages, så vidt jeg ved.

Mvh
Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 23:32
Jeg undskylder MANGE gange - og kom gerne med dårlige stjerner, kommentar og hvad der ellers hører til. Men et indlæg som dette gør mig nærmest sur. Det er noget af det mest simple i verden at tage telefonen, ringe til sit eget selskab og spørge pænt... Hvad gør jeg? At det lige frem skal ud som et kompliceret spørgsmål, med komplicerede svar er endeløs misbrug er intelligens.

Iværksætteri = selvstændighed .... Selvstændighed = at bruge hovedet og søge information selv..

Det næste er vel, hvordan det sendes med posten?

Undskyld mig, altså... Bare tænkt lidt, ok.. Jeg beklager min frustration, men forummet er efterhånden snart kun skueplads for folk der direkte ikke gider tænke selv.

For god orden skyld, skal jeg nævne, at jeg ikke kommenterer kommentar vedr. mit indlæg..

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:34

Carsten:

Niklas

Der er ikke kun tale om en nummerflytning, der er også tale om en overdragelse af nummeret fra en ejer til en anden...

Det er lidt noget andet, end en simpel nummerflytning...

Der findes mulighed for ønskeportering af nummeret, det er dog kun ved samme ejer, at disse kan foretages, så vidt jeg ved.

Mvh
Carsten

Det er ikke korrekt, vi kan sagtens portere et nummer på 1 dage ved samtidig ejerskifte, så det er det teleselskab du gør det ved der er langsomme i deres processer hvis de siger noget andet.

Tilmeldt 11. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis vi skal rykke et nummer fra andet selskab til os(TDC) så er det ligemeget hvem som står som ejer i det andet selskab da det hele kommer an på simkort nummer. 

Jeg uddyber det her:

I din situation skal du af med et nummer til en anden. Det du skal gøre er at give personen mobil- samt simkort nummer. Når han har disse, ringer han til det selskab han ønsker at være hos og beder om at få det flyttet med det mobil og simkort nummer. Det der efterfølgende kommer til at ske er at han vil modtage en fuldtmagt(oftes pr mail) hvor han skal bekræfte og skrive simkort nummer igen. Han sender det retur og skal så vente på overflytningsdatoen.

Du vil i mellemtiden modtage et brev fra din udbyder om at de er kede af at du vælger at opsige dit nummer ved dem, læg dog mærke til at du som juridisk ejer har ret til at gøre indsigelse og stoppe porteringen af nummer og derved også ejerskifte hvis du ikke mener at personen har ret til nummer. Hvis ikke du gør noget, vil nummeret overdrages til ny ejer.

Alt i alt, har den nye ejer Icc nr(simkort nr) så kan han flytte nummer over til sig selv i andet selskab.

Standard tager en overflytning ca. 4 uger(1 måneds opsigelse plus lidt korrespondance mellem udbyderne)

Men der er mulighed for straksportering hvor nummeret kan flyttes inden for ca. 24 timer. Men der skal der den nye ejer skrive på fuldmagten at han ønsker at få det over så hurtigt som muligt, hvis ikke det udfyldes vil der gå 30 dage ca eller indtil at der sendes en ny fuldtmagt med ønske dato.

håber det giver mening

Jeg arbejder selv i TDC og vi har mange sager om dagen omkring dette.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sletter mit indlæg da jeg kan blive ved, og det gavner ikke debatten og trådstarters spørgsmål...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:47

Tak for de mange brugbare svar!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:45

Jeg har netop talt med købers teleselskab og de fortæller, at simkortnummeret fungerer som en fuldmagt og at det gamle selskab faktisk ikke kan se at nummeret flyttes til et andet navn. Jeg skal derfor bare sende simkortnummeret til køber, hvorefter mobilnummeret er flyttet i løbet af et par dage. Det var da nemt Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)