Jeg har solgt et mobilnummer. Hvordan overfører jeg nummeret til køber, der er kunde hos et andet selskab. Er det mit eller hans selskab jeg skal have fat i for at få en formular til portering?
Jeg tror det er forskelligt fra selskab til selskabmen jeg ved hos TDC var det sådan at man lavede en nummerportering til den nye persons navn, og den gamle person skulle udfylde en Enkeltfuldmagt.
Jeg tror det er forskelligt fra selskab til selskabmen jeg ved hos TDC var det sådan at man lavede en nummerportering til den nye persons navn, og den gamle person skulle udfylde en Enkeltfuldmagt.
Hilsen
Casper
Hej Casper,
Det lyder som om, at det er købers selskab vi skal have en formular fra.
Der kan være ca. 30-50 dages ventetid på en overdragelse i langt de fleste tilfælde.
Så i skal forberede jer på lidt ventetid :-(
Mvh Carsten
Hej Carsten
Det burde der bestemt ikke være. Efter den nye telelovgivning skal nummerporteringer sker så hurtigt som muligt, dvs indenfor få arbejdsdage, helst indenfor 2. Nummeret kan ikke tilbageholdes pga bindinger i kontrakter.
CBB - Der kan man ændre ejerforhold direkte i kundelogin på cbb.dk, her behøver man altså ingen overdragelses tingeling.
Lebara - Her er det tidligere lykkedes nogle at få lavet overdragelser via mail. dvs. man fremsendte en mail med ny ejers informationer, og de ændret det.
Ellers så skal du enten:
1. Overdrage i nuværende selskab (Overdragelsen tager som regel ikke lang tid) herefter kan nummeret flyttes, er det postpaid så er det typisk 30 dage for privat og 60-90 for erhverv. Er det prepaid så er det normalt indenfor 3-10 dage.
2. Ny kunde opretter sig et sted, får en fuldmagt du skal udfylde og de sender retur til deres nye selskab.
Der kan være ca. 30-50 dages ventetid på en overdragelse i langt de fleste tilfælde.
Mvh Carsten
Hej Carsten
Det burde der bestemt ikke være. Efter den nye telelovgivning skal nummerporteringer sker så hurtigt som muligt, dvs indenfor få arbejdsdage, helst indenfor 2. Nummeret kan ikke tilbageholdes pga bindinger i kontrakter.
Er det ikke kun, hvis kunden beder om det? Og derudover skal kunden stadig betale det opsigelsesperioden koster hos det gamle selskab, korrekt ik?
Mvh Carsten
Hej Carsten
Er det ikke kun, hvis kunden beder om det? Og derudover skal kunden stadig betale det opsigelsesperioden koster hos det gamle selskab, korrekt ik?
Der er to forskellige porteringstyper: 1. normalportering (hurtigst muligt som beskrevet overfor) eller 2. til en bestemt dato.
De kontraktuelle forhold omkring opsigelseperiode på abo osv har ikke noget at gøre med selve nummerflytningen, nummeret af uafhængit af kontraktuelle bindinger. Dog opsiges en kontrakt typisk automatisk når du flytter nummeret væk (hvis der er binding eller opsigelse skal denne betales ud).
Mvh Carsten
Hej Carsten
Der er to forskellige porteringstyper: 1. normalportering (hurtigst muligt som beskrevet overfor) eller 2. til en bestemt dato.
De kontraktuelle forhold omkring opsigelseperiode på abo osv har ikke noget at gøre med selve nummerflytningen, nummeret af uafhængit af kontraktuelle bindinger. Dog opsiges en kontrakt typisk automatisk når du flytter nummeret væk (hvis der er binding eller opsigelse skal denne betales ud).
Jeg stoppede i branchen lige før loven blev indført ;)
De to porteringstyper har mig bekendt altid eksisteret (Omend man næsten aldrig benyttede "til en bestemt dato" kun hvis NP skulle genstartes af modtager efter aftale med afsender med trylleICC) Den eneste ændring der blev indført var at nummeret skulle løses med det samme, og ikke måtte holdes resten af opsigelsen.