Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan afgør man værdien af en hjemmeside, hvis man vil bruge dens værdi til aps kapital?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som skrevet i overskriften. Hvordan afgøre man værdien af en hjemmeside som man vil bruge som APS kapital?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Burde man ikke kun kunne gøre det hvis man har fået et kontant tilbud på siden?

En eller anden tilbød mig engang 250.000 for en af mine sider, så det må den måske være værd?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Tom Frank Christensen:
En eller anden tilbød mig engang 250.000 for en af mine sider, så det må den måske være værd?

Enig med Tom. I den idelle verden vil et købstilbud fra en uafhængig partner være et godt grundlag (det rigtige) at værdiansætte siden.

Alternativt er at revisor må se på hvad siden har indtjent og hvad potentialet er. Selvom du har brugt 1.000 udviklingstimer, så kan du ikke bare gange op med en timesats.

Hvis man har muligheden så hellere få stiftet aps i kontanter. det er billigere end at stifte det efterfølgende med vurderingsberetning.

/Henrik

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:51
Et købstilbud er på ingen måde udslagsgivende i forhold til hvor meget goodwill der er.

Der er MANGE faktorer. Af samme grund skal der prof. til at vurdere det! Og de tager som regel benhårdt fat.

At du har brugt 1.000 timer på din side, betyder ikke at der er goodwill for 1.000 x timeløn.

Og at du tjener 10.000 pr md og også vil gøre det fremadrettet, betyder ikke at din side er 12 mdr x 10.000 værd.

Der er MANGE flere ting der spiller ind.

EDIT: Kan se at jeg brugte for lang tid på skrive - mine pointer er allerede nævnt. Sorry for gentagelse.
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 21:01

Værdien kan bla. fastslås ud fra de udgifter du har brugt på projektet. Dvs. har du kvitteringer på domænekøb, udviklere, designere mv. så giver dette værdi.

Og som nævnt, så skal du få et tilbud der også kan retfærdiggøre prissætningen.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19

Morten Aagaard:

Værdien kan bla. fastslås ud fra de udgifter du har brugt på projektet. Dvs. har du kvitteringer på domænekøb, udviklere, designere mv. så giver dette værdi.

Hm - ja det kan naturligvis være en del af det en revisor som skal anslå værdien kan se på, men hvis du har brugt 100.000 kr på udviklere og designere for at udvikle en dårlig hjemmeside der ikke generer resultat, så er det jo ikke sådan, at bare fordi man har brugt for mange penge på at udvikle den, så giver det per automatik værdi.

I yderste princip kan den ha koster en masse men være noget nær værdiløs.

Jeg tror det her er et område, hvor det er vigtigt at finde en revisor som har rutine i at fastlægge den type værdier. Jeg tror en sådan erklæring er et krav, og at det vil være fint hvis nogen herinde kan henvise til nogen der kan henvise til nogen med erfaring i dette område

Jeg mener også som Henrik Koudahl skrev, at det er en ganske dyr operation, der er store krav til revisor erklæringen og ganske stor ansvarspåtagelse for revisor, så KAN der skaffes kontanter til indskud, er det langt hurtigere, nemmere, og vel også ofte billigere

vh

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 21:26

Morten Aagaard:

Hm - ja det kan naturligvis være en del af det en revisor som skal anslå værdien kan se på, men hvis du har brugt 100.000 kr på udviklere og designere for at udvikle en dårlig hjemmeside der ikke generer resultat, så er det jo ikke sådan, at bare fordi man har brugt for mange penge på at udvikle den, så giver det per automatik værdi.

I yderste princip kan den ha koster en masse men være noget nær værdiløs.

Jeg tror det her er et område, hvor det er vigtigt at finde en revisor som har rutine i at fastlægge den type værdier. Jeg tror en sådan erklæring er et krav, og at det vil være fint hvis nogen herinde kan henvise til nogen der kan henvise til nogen med erfaring i dette område

Jeg mener også som Henrik Koudahl skrev, at det er en ganske dyr operation, der er store krav til revisor erklæringen og ganske stor ansvarspåtagelse for revisor, så KAN der skaffes kontanter til indskud, er det langt hurtigere, nemmere, og vel også ofte billigere

vh

Jeg fik i sin tid oprettet mit første ApS på det grundlag, selvom kontoen var i stort plus, så var det værdien af udviklingen og patentet revisoren lagde til grund for værdien. ApS nummer 2 der flyttede han (Mener det var 125.000 kr. dengang) over på kontoen i nogle dage og førte dem retur igen til en anden konto, så der er mange måder hvorpå det kan gøres.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35

Cookie:

Både Tonny og Peter-revisor har medvirket til sådanne stiftelser en del gange.

Hvad man selv har brugt i udgifter på udvikling får du sjældent igen når der skal ske værdiansættelse. Værdiansættelsen skal ske til markedspris - så bedste værdiansættelse vil alt andet lige være købstilbud fra uafhængig part.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39

Fint - Peter kan man jo finde ved at søge lidt herinde - Peter revisor - og Tonny som jeg også kun kender for noget godt er på http://www.erhvervs-consult.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

Morten Aagaard:
ApS nummer 2 der flyttede han (Mener det var 125.000 kr. dengang) over på kontoen i nogle dage og førte dem retur igen til en anden konto, så der er mange måder hvorpå det kan gøres

Kreativiteten kan være stor - nogen gange for stor. Der er såment også tilfælde på at revisorer har godkendt vurderingdberetninger, hvor grundlaget har været eksempelvis fakatura på hardware, hvor der er stiftelse sket uden reelt at kontrollere om den pågældende hardvare reelt fandtes.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)