Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan afgør man værdien af en hjemmeside, hvis man vil bruge dens værdi til aps kapital?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Aagaard:
ApS nummer 2 der flyttede han (Mener det var 125.000 kr. dengang) over på kontoen i nogle dage og førte dem retur igen til en anden konto, så der er mange måder hvorpå det kan gøres

det må vel beskrives som svindel hvis man sætter penge ind og hæver dem med det samme, så med svindel er der masser af muligheder, men jo også for at det går galt. Skal man så hitte pengene igen en gang om året hvis man har revisor på - og ha dem klar hvis skat siger de godt vil gå tingene igennem, og hvis det går galt og kreditorerne banker på for at få andel i ApS kapitalen, siger man vel bare ups - og gør det samme i et antal selskaber - nej det er vel ikke helt seriøst noget man skal anbefale på Amino

vh

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:57

Er også interesseret i et svar. Så det er revisoren der skal godkende sites værdi?

Hvilke fordele og ulemper er der ved dette, at man bruger et website, som indskud?

Hvad hvis man selv har lagt arbejde i sitet? Hvem kunne man eksempelvis få til at vurdere ens arbejde(sitet), der kan bruges, som dokumentation.

Kan man senere hen erstatte dét indskud med penge? Tænker hvis man sælger sitet at det kunne give problemer.

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05

Ja det er en revisor som skal godtgøre værdien på mindst 80 t

Jeg vil ikke udelukke at han også kan se på arbejdet du har lagt, men jeg tror ikke det har nogen større betydning

Fordel - man skal ikke afsætte 80 t i private midler til ApS kapital - Bagdel det er kompliceret og vist ofte lidt dyrt at få en vurdering + den vil jo langt fra altid resultere i de 80 t

Betydning ved salg kan jeg ikke helt vurdere, men på det tidspunkt vil egenkapitalen vel være vokset med nogle gode resultater, så jeg tror ikke det er bekymringen

vh

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 23:35

Værdien af et aktiv kan opgøres til salgssum af aktivet til en uafhængig tredje part, eller ved en cash flow model.

Vil ikke tro at en revisor vil ligge udviklingsomkostninger til grund for en værdiansættelse, da det ikke er et grundlag for den fremtidige indtjening et aktiv vil medfører.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 05:16
Min egen erfaring:

Har man ikke midlerne (80.000) til at stifte ApS, så er man som regel heller ikke nået til et punkt, hvor man reelt har brug for det.

Har selv gerne ville kunne skyde værdier i, istedet for penge. Men jeg nåede til den konklusion, at hvis man tror på sit projekt, så finder man pengene frem kontant. Faktisk virker det lidt useriøst, at man absolut VIL bruge en hjemmeside som indskud. Man kunne få den tanke, at stifteren ikke tør satse egne penge, men bare gerne vil holdes 100% risikofri.

80.000 er ikke mange penge. Vi har kreditter for samlet 200.000, som vi kautionerer personligt for - uden at stille sikkerhed.

Mon ikke man så også kan låne 80.000, hvis forretningsidéen er fornuftig og privatøkonomien er sund?
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 06:13

Morten Aagaard:
ApS nummer 2 der flyttede han (Mener det var 125.000 kr. dengang) over på kontoen i nogle dage og førte dem retur igen til en anden konto, så der er mange måder hvorpå det kan gøres

det må vel beskrives som svindel hvis man sætter penge ind og hæver dem med det samme, så med svindel er der masser af muligheder, men jo også for at det går galt. Skal man så hitte pengene igen en gang om året hvis man har revisor på - og ha dem klar hvis skat siger de godt vil gå tingene igennem, og hvis det går galt og kreditorerne banker på for at få andel i ApS kapitalen, siger man vel bare ups - og gør det samme i et antal selskaber - nej det er vel ikke helt seriøst noget man skal anbefale på Amino

vh

Det betegnes det ikke som, der var drift og holding selskaber... at man smider 125k over i driftselskabet igen fra et holding kan jeg ikke se noget problem i. Hvis der eksempelvis står over en million på kontoen i driftselskabet hele tiden så tror jeg godt revisoren kan gøre sådan. Jeg vil ikke tro en stat. aut. revisor fifler med reglerne, men man skal aldrig sige aldrig :-)

Hvis ApS selskabsformen er bedst, så kan jeg iøvrigt ikke se at en iværksætter skal binde 80k på en konto uden at måtte røre dem, de penge kan gøre forskellen på succes eller fiasko...

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

Morten Aagaard:
Det betegnes det ikke som, der var drift og holding selskaber... at man smider 125k over i driftselskabet igen fra et holding kan jeg ikke se noget problem i. Hvis der eksempelvis står over en million på kontoen i driftselskabet hele tiden så tror jeg godt revisoren kan gøre sådan. Jeg vil ikke tro en stat. aut. revisor fifler med reglerne, men man skal aldrig sige aldrig :-)

Det lød ikke lige sådan da du beskrev det - men et holding har jo netop bare den værdi som ligger i driftsselskabet når det startes - det ejer jo driftsselskabet -

Det med de er bundne er vel en sandhed med modifikationer - der skal være 80.000 kr til rådighed, og det er vel til gengæld et rimeligt krav af hensyn til kreditorer der jo kun har den sikkerhed og ikke den personligt solidariske sikkerhed - noget for noget - men det er klart, at et selskab med 1 mio på kontoen ikke har problemer med en anpartskapital på 80 eller 125 t - det hjælper bare ikke trådstarter som jo ikke lige virker til at ha et driftsselskab nr 1 med 1 mio og et holding der kan starte et nyt ApS - så vi må nok blive ved, at trådstarter skal hitte de der 80 t og regne med at de skal stå som ApS kapital som de eneste beskattede midler i starten

vh

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 18:00

er der en som kender en revisor, som kan stifte et aps på baggrund af en hensigsterklæring?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)