Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til cvr-nr samt bil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino-brugere,

Jeg står og har fået en rigtig god idé som jeg gerne vil igang med. Men jeg har intet forstand inde for iværksætteri, SKAT, moms osv.. har kun en meget let tilgang til en smule handelsviksomhed gennem HG-kursus.

Når jeg nu opretter mit firma, så får jeg automatisk et CVR-nr ? og koster det noget ?
Hvad er det lige nøjagtig et CVR-nr gør ?
Hvis vi antager, at mit firma ikke kommer til at fungere eller jeg vælger at sige stop eks ved manglende interesse fra min side af, kan man så slette/lukke firmaet igen ?
-og hvordan med den moms, sådan som jeg læser det skal man indberette moms hvert kvartal. Men hvis forretningen slet ikke køre eks ingen indtægt eller udgift har(fordi man har fortrudt oprettelse af firma), hvad så ?
Min plan er at det skal være et rullende firma, dvs jeg skal bruge en bil, mange steder læser jeg at de kun sælges til cvr-nr, hvorfor bliver de det ? og hvis den købes på cvr-nr er der så noget jeg skal være opmærksom på ? eks hvis firmaet lukker ned ..

Undskyld på forhånd de mange og måske rodede spørgsmål, men jeg vil bare ikke starte noget op uden at have lidt mere viden.

Firmaet vil være enkeltmandsfirma og drives fra privaten, den omtalte bil skal kunne køre som familiebil og arbejdsbil

Mvh den grønne på området

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:22

Du opretter et enkeltmandsvirksomhed her: http://www.virk.dk - Det tager 5 min og så bliver du godkendt forholdsvis hurtigt.

Ja du kan altid lukke dit firma - Det koster ikke noget at have det. Momsen sætter du bare til 0 hvis du ingen indtjening har haft...

Tror du ikke det er smart at læse lidt om det på nettet? Eller ansætte en revisor ? :-)

God Jagt..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:27

tak for svar :-)

pt vil jeg ikke ansætte revisor, og de spørgsmål jeg har, var sådan nogle hurtige nogle.. men jo, har siddet med næsen i skærmen og læser og læser..

og mange tak, jeg må jo få lst mig lidt frem..

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:29

Det er ikke fordi det er så svært.. Jeg startede også selv ud her i Maj.. Uden nogen erfaring overhovdet!!! Bare spring ud i det... havde jeg nogle spørgsmål var Told og Skats kundeservice er flinkeste personer jeg har snakket med :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 5. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:18
Det koster normalt ikke noget at spørge en revisor om råd og hjælp
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 17:25

Kanarier:
Det koster normalt ikke noget at spørge en revisor om råd og hjælp

Det kommer lidt an på hvor meget hjælp man skal have :)

Skat afholder jævnligt kurser på de lokale skattecentre som er gratis at deltage i. Du kan ringe til dem og høre hvor det nærmeste ligger og hvornår der er kursus igen for nystartede- du må gerne komme selvom du ikke har en virksomhed endnu. 

Det med at nogen kun sælger en bil til cvr registrede, er for at undgå at give garanti på bilen, da du i en b2b handel kan fraskrive sig sine normale forpligtelser som man har overfor privatkunder

Men spring ud i det- det sker det intet ved :) 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 17:35

Som overnævnte skriver, så betyder salg til CVR ikke at bilen skal benyttes af et firma, men blot at den skal købes af et andet firma. Dermed kan forhandleren fraskrive sig reklamationsretten, som man ellers er forpligtet til at tilbyde private kunder. Hvis du køber bilen som firma, står det dig frit for om du selv vil sælge den videre til en privat køber.

Salg til CVR (også kaldet engrossalg) ses for det meste på biler i den billige ende af skalaen, hvor der ikke er nok fortjeneste at hente i forhold til arbejdstiden der er involveret i en klargøring. Vedkommende skal trods alt stå for reklamationsretten i to år frem, og så kan fortjenesten hurtigt ryge hvis vi snakker om en Kadett fra firserne. Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)