Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For lille adsense-indtjening - Kan det være rigtigt?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

Iøvrigt skal du nok lægge alle pengene i en stor sparegris, til dækning af erstatning osv. for uretmæssigt billedbrug, det koster som regel minimum 3.000 pr billede

500 kr er kravet på..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 00:50

SERPNAME:

J. Deleuran:

Iøvrigt skal du nok lægge alle pengene i en stor sparegris, til dækning af erstatning osv. for uretmæssigt billedbrug, det koster som regel minimum 3.000 pr billede

500 kr er kravet på..

Hvordan vurdere du det?

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 00:52

NY:

SERPNAME:

J. Deleuran:

500 kr er kravet på..

Hvordan vurdere du det?

Tidligere Erfaringer..

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 01:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

SERPNAME:

NY:

SERPNAME:

J. Deleuran:

500 kr er kravet på..

Hvordan vurdere du det?

Tidligere Erfaringer..

Hvad er det for nogle erfaringer?

Dansk Journalistforbund har udgivet denne, her er prisen for et enkelt billede alene 750,- derudover koster det ekstra hvis det er fremført på nettet. Dertil kommer et 100% tillæg, hvis fotografens navn ikke er nævnt. 

Dertil kommer tillæg efter antal læser og meget andet. Det er altid en vurderingssag, men et krav på 3.000,- er altså slet ikke urimeligt. Og det er også det DJ selv opfordre til er mindste kravet. Men alt efter hvordan billedet er brugt, så kan kravet være højere. 

5.000,- for brug af billede + 25.000,- for krænkende brug

32.500,- for brug af én serie på 20 billeder på connery.dk
Søg eventuelt selv videre derinde.  

Iøvrigt sender Gettyimages krav på mellem 6.000 - 9.000,- for brud på ophavsretsloven. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 08:50

Jeg kan huske at Computerworld brugte Emil Stahls en af hans billeder, og der lå taxten på 500 kr, så du kan komme med alle de links du har lyst til...

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 09:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Derfor kan EB eller BT da godt tage 3000 eller 10000, hvis de ønskede det.

 iPhone 6

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30

Can we go back to the main topic?:-)..

Nogle der har et bud mht. Adsense indtjeningen?

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 09:42
SERPNAME:

Jeg kan huske at Computerworld brugte Emil Stahls en af hans billeder, og der lå taxten på 500 kr, så du kan komme med alle de links du har lyst til...

Hej Emil
Det er en klar fejl, at du ikke bliver krediteret for dit Twitter-billede, og at vi ikke har fået din tilladelse til at bruge billedet. Vi vil jo heller ikke have, at vores artikler bliver stjålet. Hvis du sender en regning med dine bankoplysninger og dit navn, og i teksten skriver, at regningen er for 1 billede. Så overfører vi standardbeløbet for et istockfoto, som er 500 kroner.

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 12:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Stahl Pedersen:
SERPNAME:

Hej Emil
Det er en klar fejl, at du ikke bliver krediteret for dit Twitter-billede, og at vi ikke har fået din tilladelse til at bruge billedet. Vi vil jo heller ikke have, at vores artikler bliver stjålet. Hvis du sender en regning med dine bankoplysninger og dit navn, og i teksten skriver, at regningen er for 1 billede. Så overfører vi standardbeløbet for et istockfoto, som er 500 kroner.

Fordi at prisen på et istock foto er 500,- så betyder det IKKE, at man bare kan nappe billeder, og så bagefter forvente at 500,- er taksten. De har sendt dig et tilbud på et forlig, som du har accepteret ved at sende en regning til dem. Men derfor kan man sagtens forvente at kravet kunne være f.eks. 3.000,- eller mere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 12:54
NY:

Emil Stahl Pedersen:
SERPNAME:

Hej Emil

Fordi at prisen på et istock foto er 500,- så betyder det IKKE, at man bare kan nappe billeder, og så bagefter forvente at 500,- er taksten. De har sendt dig et tilbud på et forlig, som du har accepteret ved at sende en regning til dem. Men derfor kan man sagtens forvente at kravet kunne være f.eks. 3.000,- eller mere.

Det har jeg heller ikke påstået, men det var forklaringen på de 500 kr. Jeg skulle sikkert også havet taget mere. Men det var et lorte iPhone billede af breve fra DK Hostmaster, jeg overlever Smile

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)