Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina er da menneskelige

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Jeg er glad for at rigtig mange vestlige lande ikke har samme holdning som dig Kenneth. Historien viser jo gang på gang at lande grænser ikke giver rettighed til at behandle sine borgere som de har lyst.

Man kan ikke bare altid smide bolden over til borgerne, da de jo ofte er undertrykte og langt fra så oplyste omkring det der sker i landet, som fx. vi er. Fx. styres aviser, fjernsyn og radio, af staten.

For det meste bruges politisk pres og andre gangen militær, som fx så i Libyen, hvor Danmark deltog. Hvorfor? Fordi landets ledelse angreb deres egne borgere.

Også vil jeg egentlig afslutte min deltagelse i denne tråd med at markerer præcis hvor uenige vi er, ved at citere hvad du tidligere har skrevet i selvsamme tråd:

For at sætte det på spidsen, så er drab ikke emplicit en skidt ting, bare fordi vi synes det.

Jeg kvitterer med at det er helt i orden. Politisk pres og militær er nu engang udtryk for at den stærkeste overlever, i dag, som altid. Pludselig at tro at mennesket ikke er egoistisk, er en smule for naivt til mig, så hvem vil du ellers smide bolden over til?

Korrekt, og borgerne fik sin vilje. Ser det bedre ud i Libyen nu, end det gjorde før? Jeg har hørt nej. Med godt kommer skidt, og omvendt. Så hvad er din pointe?

Tak for citatet.

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:59

Kina har indført mange specielle love gennem årene, men etbarnspolitikken har virket fantastisk.

Det er forfærdeligt som menneske, at regeringen tager så meget af ens frihed, men lovene virker, og tjener landet.

At mange af dem så ikke er særligt humane er sørgeligt, men jeg vil også gerne høre nogle gode alternativer.

Skriver bl.a. på rejseblog om rejser, sabbatår og om at studere og arbejde i udlandet m.m.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 06:38

Lige sidste nyt i sagen. De tre embedsmænd bliver nu straffet ( hvem har mon sendt dem ?), kvinden modtager en erstatning som svarer til hvad det koster at få barn nummer to ( jamen så er den sag jo ude af verdenen for nu har hun jo råd ), hendes mand er sporløst forsvundet ( efter de opdagede at han blev skygget) og så er der lavet et FOTO af mor og de 7 måneders døde barn som er indsmurt i blod ( som skræk og advarsel - sådan).

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:47

Der tvangsaborteres mere end 7.000 gange årligt i Kina (givetvis langt flere) ... I Kina er problemet ikke aborterne, da det sker jf. lovgivningen - problemet er givetvis metoden.

Det er let at være modstander og råbe højt, men hvad er alternativet? For Kina er det et enormt problem med overbefolkning..

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 11:27

I bund og grund kunne barnet vel være født og bortadopteret.
Liv er jo ikke en køb og smid ud vare, der er garanteret rigtig mange barnløse par både i Kina og resten af verden, der ville have taget barnet til sig som deres eget - hvem ved måske ville dette barn have læst til læge og fundet universalkuren mod kræft.
Med hensyn til at hun formodentligt var klar over reglerne, ja det er en morder også, men derfor slår vi jo ikke morderen ihjel, øje for øje tand for tand hører til en anden tid.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:49

kenneth:
Som modspørgsmål kunne jeg jo spørge om du synes det er okay at masse 2 mio. kyllinger ind i en alt for trang lagerhal, så du kan få din kylling billigt.

Nej du kan ikke? Det giver ingen mening.

Mht aborten, så er det blot en nødvendighed i et samfund med overbefolknings-problemer. Forestil dig hvor meget godt en lignende politik ville gøre i Afrika, eksempelvis. Et samfund er ikke en human instans. Verden ville være et mere humant sted, hvis folk indså det.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:51

Glasmager:
hvem ved måske ville dette barn have læst til læge og fundet universalkuren mod kræft.

Måske. Måske var det blevet være født som jødernes Messias. Men det er ikke sandsynligt. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes ikke der er så meget at diskutere, selvfølgelig skal kinesere have lov til at få så mange børn de nu engang har lov til. Alt andet er et indiskutabelt overgreb på den private ejendomsret.

Dog må forældrene så leve med konsekvenserne og ikke komme rendende og tigge om penge når de opdager at de ikke har råd til deres børn.

Det er nok derfor Kina har denne regel, fordi de udmærket ved at det er umuligt at sige nej til at skulle forsørge børn og at dette vil blive udnyttet af fattige forældre.

I Danmark kan vi især godt lide at skubbe børnene foran så vi kan kræve mere og mere. Højere kontanthjælp, mere i SU, flere børnepenge, eneforsørger-tillæg osv.

Alt i alt, forståeligt af Kineserne, men stadig uacceptabelt efter min mening.

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)