Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina er da menneskelige

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

For mange år siden læste jeg en sandt beretning om Kina styret under Mao. Bogen beskrev hvordan kvinder imod deres vilje fik fjernet deres børn, under graviditeten op til 8 måned, hvordan børn måtte bøde deres liv og forældre for evigt leve med denne smerte... det er så ikke forandret.

Alle kan mene hvad de vil, og vi er forskellige.

Men der er flere elementer i det:

Set udfra barnet - Muligheden for at leve fratages med tvang

Set udfra moderen og faderen - Vi kender jo blot overskriften og ikke detaljerne, så hvilken ret har vi til at dømme/fordømme, men jeg kan forstå deres smerte ved at miste deres barn

Samfundsmæssigt - ja man er nød til at have regler, men måske finde alternativer her?

 

 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nej, jeg blev bare bekræftet i et noget usympatisk menneskesyn. Man kan ikke have særlig meget livserfaring når man sammenligner kyllinger med børn.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:

For mange år siden læste jeg en sandt beretning om Kina styret under Mao. Bogen beskrev hvordan kvinder imod deres vilje fik fjernet deres børn, under graviditeten op til 8 måned, hvordan børn måtte bøde deres liv og forældre for evigt leve med denne smerte... det er så ikke forandret.

Alle kan mene hvad de vil, og vi er forskellige.

Men der er flere elementer i det:

Set udfra barnet - Muligheden for at leve fratages med tvang

Set udfra moderen og faderen - Vi kender jo blot overskriften og ikke detaljerne, så hvilken ret har vi til at dømme/fordømme, men jeg kan forstå deres smerte ved at miste deres barn

Samfundsmæssigt - ja man er nød til at have regler, men måske finde alternativer her?

 

Her kunne vi til gengæld nok ikke være mere enige - Alle har ret til at mene, hvad de vil.

Det er rigtigt at barnet fratages sin ret til at leve, og jeg kan sagtens forstå forældrenes smerte (Også selvom jeg ikke har børn)..

Der er helt sikkert alternativer. Der er altid en vej "frem". I dette tilfælde altid et alternativ, men hvis ingen kommer med et alternativ, så er det jo det samme som at skyde løs med alle mulige politiske løfter uden at have den fjerneste anelse om, hvordan de skal gennemføres, for at fange vælgere.

Så har du et alternativ? Hu Jintao er jo i Kbh. disse dage, måske vi kan fange ham, inden han tager afsted.

I kina ser man tilsyneladende ingen andre alternativer, og skal jeg være lidt grov, så er der nok af dem. Så muligvis, og kun muligvis, betyder en enkelt fra eller til ikke så meget.

Det ville være rart, hvis vi alle kunne leve i denne verden og ingen døde, men det er vel heller ingen hemmelighed at nogen er nød til at dø, så må man bare håbe at det ikke er en selv.

Tænk engang, med den befokningsvækst der er på verdensplan, om 100 år, hvis intet ændres, hvor skal vi så være henne? Prøv du at finde et alternativ til det. Det er vel også bedre at dræbe et endnu ufødt barn end at de begynder at slagte alle gadebørnene for at skaffe mere plads. Det er jo ikke uden grund at man har et-barns politikken.

 

www.kennethmundt.com

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg elsker alle de her argumenter som "jamen det er så synd", "det er umenneskeligt", "det kan ske ved et uheld!" - og alligevel kommer der ingen alternativer.

Kom så - we are waiting. Jeg er sikker på, Som Kenneth nævner, at Hu Jintao vil ELSKE jeres fantastiske forslag hvis de faktisk virker.

Det er fantastisk umenneskeligt, og jeg væmmes ved tanken om børn fjernes så sent. Det er forfærdeligt - I totally agree. Men at mange hundrede millioner skal lide ekstremt meget, fordi væksten går for hurtigt, ser jeg som langt mere skræmmende og "umenneskeligt"

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kinesiske styre laver mange forfærdelige ting og beslutninger der ikke hører til i det 21. århundrede.

Netop denne sag vil jeg dog mene at det er kvindens egen fejl. Der skal også fejes for egen dør engang imellem.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det berører mig dybt - ved at mine tanker især er hos barnet og forældrene. Det er en meget hård måde, at føre poitik på. Og ja - jeg forstår godt et barns politikkens formål, men anfægter måden hvorpå den håndhæves.

Kunne vi sammen finde forslag - her en forsigtig opstart:

1. At turde tale med Kineserne om deres menneskerettigheder, på internationalt niveau. En lang proces, men være medvirkende til, at de får en anden indsigt i, hvad der sker i andre lande. Kunne håbe på en forandrig på sigt. (Mon ikke det allerede sker?)

Måske oprette fonde på international niveau - hvor Kinesiske kvinder, der er underbemidlet, kan søge om tilskud til de 40.000,- kr. At vise at kræfter udenfor Kina, at det Internationale samfund er vidende om, hvad der sker. Og at formen der benyttes er uacceptabel.

Alternativt - bort adobtere børnene, så får de da i det mindste retten til at leve

 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Boysen:
Nej, jeg blev bare bekræftet i et noget usympatisk menneskesyn. Man kan ikke have særlig meget livserfaring når man sammenligner kyllinger med børn.

 

Argh.. Boysen.. Comon.. Ligger du nu beslag på, hvad der er rigtigt og forkert. At jeg ikke har samme meninger som dig, betyder jo ikke at jeg ingen livserfaring har. Det lyser måske bare mere igennem at du føler truffet på eksistensen at jeg ikke har samme mening som dig.

Iøvrigt er det ikke kyllingen eller barnet, som er essencen i sagen, som jeg skriver tidligere. Men derimod at ret jo skal være ret, uanset om det er en barn, en kylling eller noget helt tredje. Jeg har respekt for at du synes dette er meget synd, og det er det da også, men, nu bliver jeg lidt grov, den svagpisser-mentalitet at vi alle bare skal sætte os og holde hinanden i hånden, så skal det nok gå, tror jeg ikke på.

Så der er vi uenige, og det er ok. Men lad være at gøre det til andet end det.

 

www.kennethmundt.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip - skal der ikke en mand til også for at få et barn? Er det ikke lidt ensidigt at anfægte kvinden alene, eller har jeg misforstået dig?

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:

Kunne vi sammen finde forslag - her en forsigtig opstart:

1. At turde tale med Kineserne om deres menneskerettigheder, på internationalt niveau. En lang proces, men være medvirkende til, at de får en anden indsigt i, hvad der sker i andre lande. Kunne håbe på en forandrig på sigt. (Mon ikke det allerede sker?)

Måske oprette fonde på international niveau - hvor Kinesiske kvinder, der er underbemidlet, kan søge om tilskud til de 40.000,- kr. At vise at kræfter udenfor Kina, at det Internationale samfund er vidende om, hvad der sker. Og at formen der benyttes er uacceptabel.

Alternativt - bort adobtere børnene, så får de da i det mindste retten til at leve

 

Det kunne vi helt sikkert, hvis vi ville. Netop at tale om menneskerettighederne med kineserne, er noger de ikke er meget for. Det lykkedes ikke politikerne i denne omgang heller at få ret mange ord indført om menneskerettigheder.

Fonde er en god idé, men der sker bestemt også mange dårlige ting andre steder i verden (Og mange for at vi kan leve, som vi gør). Hvad med dem så? Vi skal selvfølgelig starte et sted, det er jeg klar over.

Men hvad med hele spørgsmålet om det med menneskerettigheder. Hvis man ikke ønsker det i Kina, er det så forkert? Bare fordi, vi vil rede alle og enhver, behøver andre jo ikke tænke sådan, som f.eks. i Kina.

I dele af afrika for 9 årige piger skåret deres skamlæber af uden bedøvelse, er det fair/rigtigt? Ja der er der. Skal vi gøre noget ved det?

Andre steder i afrika kan du blive stemplet som demon og herefter blive jaget vildt, er det rigtigt og eller forkert?

Denne liste kunne blive MEGET lang, med såkaldte "forkerte" ting i verden, men hvorfor er det at vi har så skide travlt med at forsøge at pådutte andre lande, andre kulturer vores livssyn. Har vi patent på "sandheden". Føler vi os truet eller hvad er det for noget?

For at sætte det på spidsen, så er drab ikke emplicit en skidt ting, bare fordi vi synes det.

www.kennethmundt.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Philip Mahler:
Netop denne sag vil jeg dog mene at det er kvindens egen fejl. Der skal også fejes for egen dør engang imellem.

Hvor går grænsen egentlig for straf så? Og kan vi bare tilsidesætte menneskerettigheder fordi "sådan" er reglerne?

@Lars der skal jo ikke findes en løsning på hele etbarns problematikken i hele Kina, for at undgå dette, men i de situationer hvor der ikke bliver betalt for et barn ekstra og de går udover hvor abort er acceptabelt. Der må man da kunne finde bedre redskaber end at tage livet af et barn.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)