Linkkataloger, artikeldatabaser og social bookmarkings koster cirka $0,3 per link, når de er håndlavede. De fletste fra Indien gør det manuelt. I tilfælde af, at det er manuelt (hvilket alt tyder på, at det er) er det heller ikke spinnede artikler, men den samme artikel, som de distribuerer til forskellige artikeldatabaser. Software links kommer i tusindevis - ikke 100 af gangen.
Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad de mener med "one way links" og "reciprocal links", men jeg har på fornemmelsen, at det er temasider (f.eks. biler, ejendomme, kontor osv). Disse har normalt en højere pris som afhænger af Pagerank, OBL (out bound links fra den pågældende side) og hvorvidt de er placeret på forskellige c-class ip. Prisen på disse links varierer fra $0,5-$10.
Du skal gøre dig klart, at denne form for links har en vis risiko og kunne i princippet lige så godt være lavet af et stykke software. Risikoen ved software er bare større, fordi vi taler tusinder af links.
Jeg er ikke så bange for, at du vil få en straf fra google med så "få" links. Dermed ikke sagt, at det ikke vil ske, men jeg anser ikke risikoen for at være så stor, når det ikke er større volumen. Udbyttet vil jeg også vurdere til at være sparsomt. Jeg vil vurdere, at du har brug for titusindevis af links af denne type før du kommer op og får placeringer på søgeord med jævn konkurrence - hvis du har titusindevis af denne type links, så vil du så også højest sandsynligt blive knaldet af google.
Konklusionen er op til dig. Der er mange millionærer, der har tjent deres penge på at skyde sig til tops på søgeord med denne type links. Mange af dem er faldet til jorden med et brag efter Penguin. Så du bør under alle omstændigheder gøre dig klart, at der er en risiko forbundet med denne type links.