Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliv vin eller/og- Ølimportør?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er nok meget svært at blive vin eller/og- Ølimportør eller hvad? Har i nogle erfaringen/viden omkring dette område ?

Såfrem, hvad kræver det at blive vin eller/og- Ølimportør Det kræver vel en stor viden..

Håber nogen kan hjælpe mig :) ?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nesuz:

Det er nok meget svært at blive vin eller/og- Ølimportør eller hvad? Har i nogle erfaringen/viden omkring dette område ?

Nej. Det er nu ikke særlig svært at blive. Danmark er det land i verden som har flest  vinimportører per indbygger. Afhængig af hvor du vil importere fra så kræver det reelt bare en momsregistrering, registrering for vinafgift og registrering som varemodtager. Dertil kommer tilmelding til fødevareregionen.

Er det noget specielt som du søger svaret på?

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 20:52

Om hvordan man finder byggerierne/vingårdene ?

Eller sagt på en anden måde -  Hvordan skaffer man en aftale i huset? Hvis man ikke har nogle kontakter i forvejen ?

skal man bare ringe/skrive til dem ?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07

Nesuz:
skal man bare ringe/skrive til dem ?

Basalt set ja. Start med at undersøge om vinen/øllet i forvejen er på det danske marked. Mange garageimportører medfører desværre ofte lave avancer pga konkurrencen.

Ring skriv eller bedre endnu fax. Sig til dem at du måske er interesseret i at importere deres produkter til Danmark. Bed om et prøver og en prisliste. Smag på det og overvej om vinen kan sælges i Danmark. Derfra er det ligesom at handle en hvilken som helst anden vare.

Det er en branche, hvor netværk, erfaring og personlig kontakt med producenterne har betydning for hvilken pris man kan opnå - og måske endda også mængder.

Er der nogle specielle lande som har din interesse?

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:57

Som Henrik meget rigtigt siger så er der utroligt mange garageimportører og jeg er sikker på at de har det sjovt med at dyrke deres hobby. Jeg tillader mig også at gå ud fra at du har en særlig interesse for vin/øl siden du spørger til importreglerne?

Hvis du mener det seriøst så skal man nok kunne forklare hvorfor man mener en vin er god, om den har lagringspotentiale, harsh tanniner mv. Jeg har i en periode fulgt kurserne her http://www.wsetglobal.com/ og det har givet et helt fantastisk indblik i vinens verden og en stor lyst til at prøve mig frem. Nu bor jeg så også gunstigt i forhold til Alsace og andre vinregioner så den skal dælme ha' gas skal den ((-:

Du kan jo prøve dig frem med en lille import til venner og bekendte og så arbejde ud fra det!!

Go' fornøjelse med det!

/Banditten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 08:00

Henrik Koudahl:
er det land i verden som har flest  vinimportører per indbygger

Efter sigende skulle der være over 1000 importører af vin i Dk, langt de fleste er såkaldt garage importører. 

PS: har du noget god vin Henrik?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55

Ravn:
PS: har du noget god vin Henrik?

Ja da - men ikke salg til Danmark (endnu).

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 232
Fra  GET LABELS ApS Skrevet kl. 13:07

- og så er der lige det, du skal indbetale et depositum til SKAT for at blive registreret som importør - du skal jo svare afgifter som alle andre.

Herudover skal du betale emballageafgift, hver gang du køber varer i udlandet.

Og endelig skal emballagen overholde lovens krav vedr. mærkning af indhold (herunder sulfitter) på dansk.

Så helt enkelt er det ikke........

MVH Bjarne

GET LABELS ApS

MVH Bjarne Høed Jensen - GET LABELS ApS

www.getlabels.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 13:37

Henrik Koudahl:

Ja da - men ikke salg til Danmark (endnu).

Fortæl fortæl hvofor ikke? 

Har du evt. nogle gode leverandører af kvalitets Vin Santo? 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51

Bjarne:
- og så er der lige det, du skal indbetale et depositum til SKAT for at blive registreret som importør - du skal jo svare afgifter som alle andre.

Der skal ikke normalt stilles depositum til SKAT når du importerer øl/vin. Det er nok at du lader dig registrere som varemodtager. Det vil sige at du afregner afgiften hver måned.

Bjarne:
Herudover skal du betale emballageafgift, hver gang du køber varer i udlandet.

Ja - men der en minimumsgrænse for registrering - så inden det bliver aktuelt kan der ryge nogle paller ind i landet.

Bjarne:
Og endelig skal emballagen overholde lovens krav vedr. mærkning af indhold (herunder sulfitter) på dansk.

Hovedparten af de vinproducenter, som har eksportmarkedet som målgruppe lever allerede op til disse krav i dag. Alternativt sørger man for stille det som betingelse til producenten.

Mere besværligt er det skam ikke.

/Henrik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)