Du har måske ret vedr. depositum - jeg læste mig til det for et par år siden. Men det kan være, det kun var ved spiritus?
Omkring emballageafgifter skal de nu ret hurtigs svares, hvis du vil følge loven.
Endelig er det rigtigt at etablerede eksportører af vin har det mærket. Alligevel skal det jo sikres. Og i øvrigt er det således med øl, at emballagen skal tilmeldes pantordning og have indholdsfortegnelse på forståeligt dansk.
Du har måske ret vedr. depositum - jeg læste mig til det for et par år siden. Men det kan være, det kun var ved spiritus?
Måske!?? Det er ved import af spiritus at kravene er depositum.
Naturligvis skal loven følges: 6250 almindelige flasker vin - eller 10 paller - kan der føres ind over grænsen før registreringspligten for emballage indtræder. Så det bliver næppe aktuelt for trådstarter den første månedstid.
Naturligvis skal det sikres. En af EU's mest tåbelige regler. Man burde skulle skrive, hvis der ikke er svovl i vinen. Nu ulejligheder man groft sagt 99 af af vinproducenterne som alle bruger for svovl i vinen. Men det er en helt anden diskussion.
Primært et spørgsmål om for omkostninger ved ikke selv at være tilstede i Danmark i forhold til distribution og så sammenholdt med at konkurrencen på netop italiensk vin i DK er stor.
Ingen kritik af din branche - Ravn - men lager, handling og distribution er simpelthen for dyrt i DK sammenholdt med både Tyskland og Italien.
Vin Santo - udemærket fra producenterne Altesino og Felsina. Førstenavnte har TNimport.dk hvis stadigvæk nogen fra 1997 til uhørt lav pris og Felsina 2003 har domainebrandis.dk til 250 kr.
Jeg arbejder sammen med en fotograf på en bog om italienske dessertvine (så jagten på den unikke Vin Santo er på sensommerens program).