Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af privat faktura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 23
Fra  iPaper A/S Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har haft en grafiker til at udføre et stykke arbejde for mig, i forbindelse med at jeg arbejder på et projekt for en af mine kunder. Grafikeren er ikke momsregistreret hvorfor jeg modtager en privat faktura for ham (beløb under 50k, han har selv styr på at han er under momsregistreringsgrænsen).

Spørgsmålet er, er der nogle forholdsregler jeg skal tage mig, eller skal jeg blot bogføre fakturaen som enhver anden - naturligvis uden moms? Skal jeg foretage nogle indberetninger, eller er det bare en helt normal faktura rent regnskabs og ansvarsmæssigt fra min side af?

Mvh,
Mark 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har søgt rundt omkring på Amino og nettet, men jeg har simpelthen ikke kunne finde noget relevant svar.

Jeg har præcist samme spørgsmål som ovenstående, netop det her med om man skal "foretage nogle indberetninger"?

Derfor upper jeg denne tråd til mig, samt de kommende mennesker der sidder i samme situation og ønsker svar, som måtte falde over dette i fremtiden.

Tusind tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bogfør som honorar uden moms OG du SKAL indberette til skat som bidragspligtig B indkomst - Det er ikke lovligt fra virksomhed at betale private for arbejde/ydelser uden indberetning

Læs reglen her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

og her er vejledning i indberetning med billeder og alt

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

Du skal inden du kan indberette ind i virk.dk og under din registrering (ændringsblanketten tror jeg punktethedder) lige sætte kryds i arbejdsgiver registrering - for at kunne få punktet frem i skat under hoved menu Ansatte

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tusind tak for et meget brugbart svar - du er jo altid på pletten her på Amino når det gælder sådanne ting :)

Du skriver, at man skal sætte kryds i "arbejdsgiver registering", - medfører det nogle yderligere forpligtelser man skal forholde sig til?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46673
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

0 indberetning af løn - i skat.dk (eller via danløn) eller bort med kryds igen hvis det er en engangsbrug vil jeg mene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at du skal bruge vedkommendes CPR nummer når du indberetter B-indkomsten via SKAT

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)