Nemlig! Jeg har også lige haft en kunde der havde godkendt et logo som vi havde udarbejdet efter en længere dialog og forslag mailet frem og tilbage for at finpudse det jeg havde lavet, som faktisk var blevet rigtig godt. Og efter 1 uge spørger jeg så om han ikke lige får overført pengene. Jeg får det svar tilbage at han jo kun havde bedt om et OPLÆG. - Og at det ikke er sikkert at det firma bliver til noget alligevel, men han skulle nok skrive tilbage hvis det gjorde. ... Der svarede jeg også bare pænt tilbage at jeg syntes han skulle finde en anden grafiker til den tid. |
Fakturagebyr er en hån mod kunderne.
Tænk lige på, hvordan det føles at få en faktura, som det koster penge at betale.
Jeg har nogle kunder, som ikke kan/vil modtage faktura pr. mail, og de får den bare på papir. De 8 kr. er jo i forvejen ingenting i forhold til værdien af den tid, jeg bruger på at taste fakturaen. Og den tid er den samme, uanset om jeg printer eller poster.
Mine kunder skal betale for de ydelser, de køber.
Men de skal ikke betale for at få lov til at betale.
- i trådstarters tilfælde lyder det lidt som en kunde, der helst vil undgå at betale. Hvis fakturaen havde været på papir i første omgang, skulle hun såmænd nok finde på en anden undskyldning. Den slags kunder findes, og med mindre man tjener rigtig godt på dem, bør man bare få dem sorteret fra i en fart. Kunden har ikke altid ret.
Venlig hilsen
Hans