Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - pdf eller papir?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sisley:
Og når frustrationerne er større end indtjeningen, så må man videre

Nemlig!

Jeg har også lige haft en kunde der havde godkendt et logo som vi havde udarbejdet efter en længere dialog og forslag mailet frem og tilbage for at finpudse det jeg havde lavet, som faktisk var blevet rigtig godt.

Og efter 1 uge spørger jeg så om han ikke lige får overført pengene.

Jeg får det svar tilbage at han jo kun havde bedt om et OPLÆG.

- Og at det ikke er sikkert at det firma bliver til noget alligevel, men han skulle nok skrive tilbage hvis det gjorde.

... Der svarede jeg også bare pænt tilbage at jeg syntes han skulle finde en anden grafiker til den tid.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:21

Fakturagebyr er en hån mod kunderne.
Tænk lige på, hvordan det føles at få en faktura, som det koster penge at betale.

Jeg har nogle kunder, som ikke kan/vil modtage faktura pr. mail, og de får den bare på papir. De 8 kr. er jo i forvejen ingenting i forhold til værdien af den tid, jeg bruger på at taste fakturaen. Og den tid er den samme, uanset om jeg printer eller poster.

Mine kunder skal betale for de ydelser, de køber.
Men de skal ikke betale for at få lov til at betale.

- i trådstarters tilfælde lyder det lidt som en kunde, der helst vil undgå at betale. Hvis fakturaen havde været på papir i første omgang, skulle hun såmænd nok finde på en anden undskyldning. Den slags kunder findes, og med mindre man tjener rigtig godt på dem, bør man bare få dem sorteret fra i en fart. Kunden har ikke altid ret.

Venlig hilsen

Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 17:22

Bertil Boisen:

Jeg har også lige haft en kunde der havde godkendt et logo som vi havde udarbejdet efter en længere dialog og forslag mailet frem og tilbage for at finpudse det jeg havde lavet, som faktisk var blevet rigtig godt.

Og efter 1 uge spørger jeg så om han ikke lige får overført pengene.

Jeg får det svar tilbage at han jo kun havde bedt om et OPLÆG.

- Og at det ikke er sikkert at det firma bliver til noget alligevel, men han skulle nok skrive tilbage hvis det gjorde.

... Der svarede jeg også bare pænt tilbage at jeg syntes han skulle finde en anden grafiker til den tid.

Ja, den har jeg også været på, så lærte jeg ALTID at fremsende tilbud der skal godkendes/accepteres inden jeg går i gang med arbejdet. Trist at man hele tiden skal være et skridt foran, for at undgå at blive snydt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25

Sisley:
Ja, den har jeg også været på, så lærte jeg ALTID at fremsende tilbud der skal godkendes/accepteres inden jeg går i gang med arbejdet. Trist at man hele tiden skal være et skridt foran, for at undgå at blive snydt.

Lige præcis.

Jeg er også begyndt bare at konsekvent bede kunderne om at betale FØR jeg påbegynder arbejdet.

- Og hvis de så ikke er tilfredse overfører jeg selvfølgelig det fulde beløb tilbage uden nogle sure miner.

Jeg har ikke fået nogle kunde der har sat spørgsmålstegn ved at overføre før de har fået opgaven løst endnu.

- Det er jeg faktisk ret overrasket over :-)

Mvh.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 17:27

Hans Stokholm Kjer:
Jeg har nogle kunder, som ikke kan/vil modtage faktura pr. mail, og de får den bare på papir. De 8 kr. er jo i forvejen ingenting i forhold til værdien af den tid, jeg bruger på at taste fakturaen. Og den tid er den samme, uanset om jeg printer eller poster.

Det er bestemt heller ikke de 8 kr. der er problemet, men når hun så nægter, at hun har modtaget brevet, så er det efterhånden svært at få en faktura frem til kunden. Og ja, jeg tror du har helt ret, det handler mere om at hun forsøger alle midler for at trække betalingen. Og sådan en kunde er bare ikke værd at holde på.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 17:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sender kun faktura ud via email, men beder folk om at få en printet får de selvfølgelig det.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 17:36

Sisley:
men så skal jeg jo bruge 82,- på en pakkeforsendelse for at sikre at hun også modtager den :))

Det er nu langt fra nødvendigt at bruge en pakkeforsendelse på det.  Du kan enten lave en indleverings kvittering (13,50 kr)  eller en afleveringskvittering (52,50 kr) hos post DK. Begge kvitteringer holder i en evt. inkasso sag.

Postkvitteringen/Indleveringsattest anvendes, hvis du har brug for at få en kvittering på, at et brev eller en pakke er indleveret til Post Danmark

Afleveringsattesten anvendes, hvis du har brug for at få en attest på, hvornår og hvordan en forsendelse er udleveret. Forsendelsen sendes da med afleveringsattest

Mvh

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 17:44

Ravn:

Det er nu langt fra nødvendigt at bruge en pakkeforsendelse på det.  Du kan enten lave en indleverings kvittering (13,50 kr)  eller en afleveringskvittering (52,50 kr) hos post DK. Begge kvitteringer holder i en evt. inkasso sag.

Tak for det Ravn :) Jeg ved, at godt jeg valgte den dyre løsning, men pakkesedlen havde jeg hjemme - de andre løsninger krævede en tur på Posthuset. Og så var mit humør vist for alvor blevet ødelagt ;)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

René Sejling:

Jeg sender kun faktura ud via email, men beder folk om at få en printet får de selvfølgelig det.

Sådan har jeg det også.

Hvis folk beder om at få den sendt med posten, så ville jeg ikke have noget imod at pålægge et gebyr for den ekstra tid det tager mig at udskrive fakturaen, lægge den i en kuvert og efterfølgende køre til posthuset.

De 8 kr. til porto er ligegyldig i den forbindelse. Et gebyr i størrelsesordenen 100-200 kr. ville ikke engang dække mine reelle udgifter ved at sende ét enkelt brev, da alt kører elektronisk i min virksomhed. Jeg sender meget sjældent noget med posten.

Jeg har dog endnu ikke haft nogen kunder, som har været utilfredse over, at modtage faktura pr. e-mail, men måske det skyldes at ca. 95% af mine kunder i forvejen kører hele deres bogholderi elektronisk.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:51

Bertil Boisen:
Men tænk på gamle tante Olga der først lige har fået el-pærer i hendes hekse-hus midt i skoven.

Tante Olga har så nok heller ikke oplyst en email adresse - ergo ryger faktura med posten :-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)