Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger en seriøs sælger!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

- spørgsmålet er om det er realistisk, at finde den rette person til opgaven - og dét som jeg kan tilbyde. (?)
Jeg har dog forhørt mig hos en erfaren salgschef i anden stor virksomhed, og han mener jeg har realistiske tanker.

Kort fortalt. (meget kort fortalt!)

Servicevirksomhed med oprindelig opstart i 1955.
Har d.d. ligget i et specifikt lokalområde siden 1988. Vi er primært kendt for kvalitet og ordentligt arbejde samt tillidsfulde medarbejdere. Sagt med andre ord, kunderne véd, at de kan stole på os og dét arbejde vi har aftalt skal udføres. 
Vi er pt. 3. generation. Fornuftig omsætning, og alt i alt en fornuftig "forretning". Men står dog på stadiet, hvor vi burde være mindre eller større for, at der er fornuft og sammenhæng med arbejdsindsats osv. Dog mener jeg, at vi har potentialet til, at vokse. 

Vi har faste kunder fra Nordsjælland til Sydsjælland -og dermed folk vi kan trække på - på det meste af Sjælland.

Søger helst en freelance provisionslønnet sælger. Dog kan mobiltelefon, computer mv. tillægges i "lønnen". Jeg mener selv, at jeg har realistiske forventninger til, hvor meget du som den rigtige sælger skal have af overskuddet på dine salg

Skriv til mig, hvis du mener at kunne indgå i en interessant dialog!

Mvh Simon 

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon.

Jeg håber at du får en kanon god sælger... men må også i samme åndedrag sige at som med så mange andre ting i livet så følges kvalitet og pris ad... også i sælgere.

En dygtig sælger tjener mange penge og tro at han gider at bruge sin tid på at arbejde på ren provision er utopi. Specielt ikke i et hårdt marked som servicebranchen, hvor der skal kæmpes for et salg....

Hvad du risikere at få med en ren provisionsløsning er et ung menneske, der ikke er specielt dygtig til salg, som er ligeglad med din virksomheds renomé og derfor ikke behandler potentielle kunder som de skal behandles og derved udstiller din virksomhed på en dårlig måde.
Og når salget udebliver giver han op, for han har intet at tabe og kan bare begive sig videre til næste virksomhed.

Hvis ikke din virksomhed er økonomisk stor nok til at tage en sælger ind med en grundløn og provision, skal du måske kigge mere indad og tænke lidt over hvad den rigtige løsning er for salget i din virksomhed.

I min erfaring så er det DIG der skal ud og lave salget hvis ikke der er råd til at ansætte en sælger på ordentlige vilkår.

Det er dit hjerteblod, det er din fremtid, det er din "baby"... og dit ansvar... også for salget. Og kunder kan mærke når du kommer med dit hjerteblod. Det kan de ikke med en provisionslønnet sælger.

Er du ikke god til at sælge, så find ud af hvordan du kan lære det... Så svært er det heller ikke.

Har du har økonomien til det, så hyr en dygtig sælger med en grundløn og provision som repræsentere din virksomhed på den rigtige måde fordi du behandler ham som en virksomhed skal behandle en ordentlig sælger.

Dygtige sælgere ved hvad de er værd og arbejde sjældent gratis... Ren provisionelønneder sælgere er oftest dårlige sælgere der gerne vil prøve lykken med dit produkt.

Jeg er ofte forbløffet over hvor mange virksomheder der tror de kan få en Guld-løsning når de kun er villige til at betale for et Kobber-produkt.

Bare min mening (men jeg kan jo tage fejl)

Jimmie Østergaard
Reklame og Markedsførings strateg

Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:18

Må man forvente at et seriøst firma besvarer når man ringer dem op ?

Preben

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:11

Hej Simon

Nu har jeg arbejdet med salg de sidste 14 år inden for It, og nogle andre områder.

jeg vil gi Jimmy Ret i at du får ikke en Rigtigt sælger til at arbejde på provision,uden der følger en grundløn med

samt de nødvendige arbejdsredskaber der høre til.

Men held og lykke med det hele.

Venlig Hilsen

Mogens Andersson

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:57
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 19:09

Jeg har dog hørt om gode freelance sælgere - som går med på, at dele overskuddet imellem sig - og løbende får det så længe kunden eksisterer i virksomheden...

Men helt i orden.
Tak for indlæggene. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)