Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny brugt bil og garanti

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Og ja du antyder til formodningsreglen, men istedet for det flueknepperi, så prøv at forhold til spørger i dette indlæg.

Og lad nu være med at spille smart foran en computer.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Det er tit der at de brodne kar i bilbranchen selv falder i med begge ben, fordi man ikke skal fluekneppe reglerne.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:59

Hej e-bil

Nu ved jeg ikke hvad du kalder det, men i bilbranchen (dem jeg kender til), hvis der opstår en fejl på bilen i de første 6 mdr. Så udbedre bilforhandleren den. Og som du siger har forhandleren bevisbyrden og her kommer formodningsreglen ind i billedet. Og her må man formode at fejlen var der ved købstidspunktet og forhandleren må udbedre de fejl. Om du du så ikke kalder det en garanti, kommer nok an på hvem du er.

Vil nok påstår at de seriøse forhandler i denne branche kalder det garanti, da formodningsreglen kommer køber til gode og en forhandler dermed laver alle fejl der må opstå, i de første 6 måneder.

Men skal vi lad den ligge ved, at sælger er rigtig godt stillet de første 6 måneder uanset hvad vi kalder det formodningsreglen eller garanti.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:04

vi mener det samme, du skal bare ikke kalde det garanti, med mindre at du vil dække uden at stille spørgsmål.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 17:14

Kan I ikke holde debatten i en ordenlig tone?

For at få slået det fast, er det op til forhandleren at give garanti. Han er ikke forpligtiget til det, men mange vælger at gøre som ren service til kunden.

Jeg forstår ikke hvorfor I ikke bare læser købeloven i stedet for at skrive grimt herinde...

Ha' en god dag

- Mads Larsen

Tilmeldt 13. Jun 10
Skrevet kl. 17:16

Hej e-bil

Som sagt grunden til forhandler kalder det garanti, er at kunden er så godt dækket af købeloven. Men i bilbranchen og dem jeg kender som arbejder i den, bliver det kaldt garanti. Nok fordi folk er mere tryg ved det ord, frem for formodningsreglen.

Og igen vil jeg påstår, at de seriøse forhandler kalder det garanti, da de ville lave de fejl der må komme indenfor den periode. Om du så kalder det, det ene eller andet er kunden nok lige glad med, da de er sikret.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Tilmeldt 13. Jun 10
Skrevet kl. 17:21

Hej e-bil

Og ja vi er enige og skal vi ikke lad det ligge ved det. 

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sikke noget vrøvl...

I købeloven nævnes alene reklamationsret. - Der arbejdes så med en formodningsregel der siger, at kan forhandleren ikke bevise at fejlen ikke var der på købstidspunktet, så formoden man den var der på købstidspunktet. Denne regel gælder de første 6 måneder.

Herefter vender bevisbyrden LIDT... Kunden skal efter de første 6 måneder SANDSYNLIGGØRE at fejlen var der på købstidspunktet. - Denne forskel på forhandlerens BEVIS og kundens SANDSYNLIGGØRELSE opstår fordi, man formoder forhandleren er mere teknisk vidende om produktet, og har flere testmuligheder til rådighed end kunden.

Garanti. Hvis man vil reklamere med at man giver garanti skal man stille køberen VÆSENTLIG bedre end købeloven foreskriver.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:34

Undskyld e-bil.dk - Jeg havde ikke set dit svar. - Du har helt ret.

Tilmeldt 13. Jun 10
Skrevet kl. 19:17

Hej Carsten 

Tak for dit input i debatten.

Jeg beklager jeg skulle istedet for at kalde det garanti, så skulle jeg istedet skrive formodningsreglen. Og det beklager jeg selvfølgelig, dog gik jeg ud fra, at folk vidste hvad jeg mente, det gjorde alle åbenbart ikke. Så ved man det til en anden gang.

Grunden til jeg skriver garanti, er fordi hvis et produkt har en defekt, har man mulighed for at få den lavet, eller få ny eller få ens penge igen, så længe man ikke har misbrugt produktet, inden for de 6 måneder. Og i min verden og jeg må understrege, at det kun min holdning, så er det lige så godt som en garanti.

Nu er sådan og jeg må igen understrege, at det kun er mit kendskab til hvordan det er, så bliver det kaldt garanti i bilbranchen. Dog burde alle nu vide hvordan købeloven fungere, da der er kommet mange svar i denne debat. Og det er jo godt, fordi så er alle jo med.

Dog må vi håber at spørger finder den bil han ønske, samt at det på betingelser som gør købeloven gældende.

På forhånd tak og fortsat god dag

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23

Hej Mikkel

Du har 100% ret

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)