Hej Karsten Nu spørger Chris, om reklamation og garanti når man handler erhverv og erhverv imellem. |
Hej Mikkel
Hvis en forhandler sælger til privat, så ja.
Hej Karsten Nu spørger Chris, om reklamation og garanti når man handler erhverv og erhverv imellem. |
Hej Mikkel Hvis en forhandler sælger til privat, så ja. |
Ok, sorry, jeg svarede ud fra trådstarters spørgsmål. |
Hej Karsten Det er helt i orden. Venlig hilsen Jesper Jørgensen |
Så ja hvad ? |
Hej Mikkel Prøv nu og læse tråden, før du skriver. Nu prøver jeg en gang til. Forhandler til privat - 2 års reklamationsret og 6 måneders garanti. Forhandler til forhandler ingen garanti Forhandler til erhverv 2 års reklamationsret og 6 måneders garanti. I visse tilfælde (jeg kender meget få tilfælde) kan de ramme vilkår være anderledes, hvis det er aftalt mellem begge parter. Og se eventuelt det link jeg skrev tidligere i denne tråd. Som gælder handel mellem erhverv og erhverv imellem. Venlig hilsen Jesper Jørgensen |
Ak ak Kære Jesper sæt dig nu ind i reglerne inden du springer ud som selvbestaltet jurist for folket. FORHANDLER ER IKKE FORPLIGTIGET TIL AT GIVE NOGEN FORMER FOR GARANTI, LÆR NU FORSKELLEN PÅ GARANTI OG REKLAMATIONS RET. hermed link: http://www.fdm.dk/bilkoeb/koeb-af-brugte-biler-hos-bilforhandler |
Hej Mikkel Du kan jo også se hvad Karsten skriver. som skriver præcis det samme som mig. Venlig hilsen Jesper Jørgensen |
Hej Mikkel Nu prøver vi en gang til. Du køber en bil hos en forhandler, der opstår en fejl på bilen en måned efter købet, du tager kontakt til forhandleren og han laver bilen, da man må formode at fejlen var der ved købet. Og ja du antyder til formodningsreglen, men istedet for det flueknepperi, så prøv at forhold til spørger i dette indlæg. Og lad nu være med at spille smart foran en computer. Venlig hilsen Jesper Jørgensen |
Du tager fejl Jesper. Mikkel har ret. En forhandler skal give, læs skal! give 24 mdr. reklamationsret hvor de første 6 mdr. er bevisbyrden hos forhandleren. Han skal ikke give garanti, han må gerne give 3,6,12 mdr. garanti hvis man vil det. Og jeg ved hvad jeg taler om! Ellers ville jeg ikke drive en hjemmeside om biler ;-) |
SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk
Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.