Min bedre halvdel er uhørt god til at lave sådan nogle dekorationer med bloklys og pynt, som man kender det fra brugskunst-butikker. Foreløbigt er det kun på hobby-niveau, men når vi har givet dem i gave til familien o.lign, så tror folk at de er købt i netop en enerkendt brugskunst-butik til en formue.
Derfor har vi nu besluttet at hun skal tage det til "the next level". Altså prøve at sælge det ind til den lokale købmand, tankstationen osv.
MEN så kommer det store spørgsmål : skal vi have et CVR nummer? Et forsigtigt gæt på omsætning ligger liiiiige i omegnen af 45-50.000 pr/år og mig bekendt skal man ikke have et CVR nummer ved omsætning på 50.000 eller lavere.....
Da vi ikke aner, hvorvidt dette bliver et hit kan vi jo af gode grunde ikke spå om, hvad omsætningen kommer til at lyde på.
Til info kan jeg oplyse, at ideen kommer til at foregå på fritids-basis og vi driver det hjemmefra privaten.
Er der et par skarpe hoveder derude, der liiiiiige vil smide et par linier omkring vores situation :-)
Det koster ikke købmanden mere, hvis der kommer moms på Jeres priser. Ligeledes kan I trække momsen fra på de ting I køber hjem, så jeg vil klart anbefale at blive registreret.
Jeg ville bestemt også få et Cvr nr! Synes også det virker lidt mere professionelt overfor dem der skal aftage dekorationerne, også kan du lave en faktura med moms på til din kunde.
Tror i får svært ved at sælge jeres produkt uden CVR. Men altså det tager 5 minutter at oprette et, og derudover er der ikke meget i det - Hvilket også giver meget mere troværdighed :)
vh Emil
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.