Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er der 0-løsning i regnskabet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Nogen der kan svare på, hvis jeg opretter et enkeltmandsfirma, ved siden af mit job til 21.000.- om måneden, normalt fradrag mindste skattesats osv.

Hvis jeg har en webshop hvor domænet, kort, osv står i 450.- om måneden, hvor stort et overskud skal jeg så have pr mdr for jeg står med et 0 resultat? Er det 450.- i overskud som derved udligner mine udgifter på papiret?
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:59

MrDouble:

Hvis jeg har en webshop hvor domænet, kort, osv står i 450.- om måneden, hvor stort et overskud skal jeg så have pr mdr for jeg står med et 0 resultat? Er det 450.- i overskud som derved udligner mine udgifter på papiret?

Ja, dit overskud skal tilsvare dine fradragsberettigede udgifter, før du opnår et 0-resultat (rent skattemæssigt).

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 05:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:
Ja, dit overskud skal tilsvare dine fradragsberettigede udgifter, før du opnår et 0-resultat (rent skattemæssigt).

Det syns jeg lyder underligt!

Er overskud ikke det der er tilbage når udgifterne er dækket ind.

Er det ikke omsætningen der skal matche udgifterne for at det går i nul?

Kan se du arbejder med regnskab, så du har sikekrt ret, men jeg syntes bare det lød lidt mærkeligt.

Vh Rasmus

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:27

Rasmus Ramskov:

Martin E. Jensen:

Det syns jeg lyder underligt!

Er overskud ikke det der er tilbage når udgifterne er dækket ind.

Er det ikke omsætningen der skal matche udgifterne for at det går i nul?

Kan se du arbejder med regnskab, så du har sikekrt ret, men jeg syntes bare det lød lidt mærkeligt.

Hej Rasmus,

Nej, du har fuldstændig ret. Der er tale om en sproglig bøf, som starter helt oppe i trådstarters indlæg. Jeg anvendte de samme termer uden videre, da jeg er sikker på, at trådstarter også mener omsætning og ikke overskud.

Det egentlige svar til trådstarter kunne have været "Dit overskud skal være 0, hvis du skal have en skattemæssig 0-løsning". Big Smile

Godt du er opmærksom, og der er 5 stjerner i hus til dig Yes

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)