Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tag springet - arbejde i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Beklager hvis dette bliver lidt ustruktureret - men jeg er på ferie i Tyrkiet Alanya for tiden, og dette er blot lidt ferietanker :)

Her er det kanon vejr 9 mdr om året, her er billigt at bo og leve, og du er forholdsvis tæt på DK, hvis du vil hjem et smut.

På komplekset hvor jeg har lejlighed, kan man langtidsleje en 1 værelses på 50 m2 for ca. dkk 2500,- om måneden.

Du får et velfungerende kompleks med swimmingpool, fitness, bibliotek ( med trådløst internet), 24 timers security, restaurant, bar, tennisbane/boldbane

masse hyggelige folk fra hele verden med i prisen.

For under en tusse om måneden har du dansk TV, internet i lejligheden, el/vand betalt.

Leveomkostninger for 2 personer vil jeg anslå til omkring 3-5000,- om måneden.

Der er godt gang i økonomien, der bygges overalt, nye forretninger, restauranter mv. skyder op.

Jeg tænker på de mange indlæg man læser med hvor svært det er at komme igang - finde arbejde osv.

Her kunne man enkelt bygge noget op - f.eks omkring service til alle de udlændinge der ejer en feriebolig - strukturere udleje for dem ( der står tusindevis af fede lejligheder tomme det meste af året).

Eller man kunne arbejde med affiliate hjemmefra, og ikke behøve den store indtægt for at det kører rundt.

Dette kan selvfølgelig lade sig gøre fra mange lande - men her er det let - og billigt at smutte til danmark, hvis man skulle savne noget.

Gode feriehilsner

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:33

Jeg har selv boet og arbejde 12 aar i udlandet (og kommer sikkert til det igen). Inden man goer sig de overvejelser, skal man vaere klar til at opgive det sikkerhedsnet som er i Danmark. Har man ikke til en sygeforsikring i budgettet, vil det vaere en "lille uro" der altid ligger i baghovedet selv om man er sund og rask, og man skal vaere klar til at se korruption i oejnene, ogsaa fra myndighederens side. Der sidder mange lykkerriddere rundt om i verden som har malet sig op i et hjoerne og hvis liv og fremtidsudsigter ikke er saerligt oploeftene.

Naar det er sagt saa sidder der ogsaa mange rundt om som har inspirende spaendene liv de aldrig ville kunne opnaa i Danmark. Men er motivationen det daarlige vejr der er i DK, og droemmen om "the easy life", ville jeg taenke mig om engang til.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:34

Enig Hillesen :)

Jeg har også selv arbejdet i udlandet flere steder - ialt ca. 10 år.

Dette var blot en lille "ferie hilsen", og ment som en " alt er muligt kommentar".

Naturligvis skal forarbejdet gøres grundigt.

Men der sidder efter min mening alt for mange som ikke tør en skid - de vil have det hele, men intet vove - sådan hænger tingene ikke sammen :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)