Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er de tre bedste, konkrete råd til søgemaskineoptimering?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opstartet egen praksis "Coaching og Rådgivning", I Aalborg.  Min hjemmeside www.coachingograadgivning.dk  kommer ikke frem, selv om jeg søger på "coaching og rådgivning, Aalborg". Og så er det jo svært at få kunder af den vej.

Er der nogen, der har to-tre, konkrete råd til hvad jeg kan gøre? 

venlig hilsen

Ulla Vestergaard

Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:55

Sørg for at have content så tæt på toppen i din kode så muligt - det er en vigtig del, og tænker også selv på det når jeg laver et nyt layout. Prøv ellers at søg på google SEO tips eller lign. så kommer der sikkert rigtig mange resultater frem ;-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:04

1: Rigelig text content, der er NATURLIGT skrevet og IKKE indeholder for mange af det du vil sælge - minimum 200 ord, maks = uendeligt i princippet, men hold det så det kan læses.

2: Title og description på din side skal indeholde hvad faen din side nu handler om, MAX 40-60 bogstaver for title max og 140-150 for description. 

3: Lad være med at lave en side for at fylde den med reklamer, Det ser google også på - og hvis du endelig har en side med 1500 ord må du gerne putte lidt mere end normalt reklamer på, men hold det til en fornuftig value så du ikke kvæler brugeren i en blinkende bannerfarm.

4: Bonus råd: Sørg for at ALLE eksterne links til andre sider på din website er rel="nofollow external" i dit <a href tag, det gælder ISÆR reklamer, men også bare folk der skriver kommentarer på din side - lad være med at give dem alt din juice du arbejder for at din side får. Eksempel...  http://www.modified.dk/freelance_referencer.pro > havde jeg glemt nofollow på alle mine referencer - så den side er kun PageRank 2 - mens nabo siden http://www.modified.dk/freelance_kompetancer.pro er PageRank 4.

Og så ville det være ret smart at alliere dig med Malene 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:07
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:

4: Bonus råd: Sørg for at ALLE eksterne links til andre sider på din website er rel="nofollow external" i dit <a href tag, det gælder ISÆR reklamer, men også bare folk der skriver kommentarer på din side - lad være med at give dem alt din juice du arbejder for at din side får. Eksempel...  http://www.modified.dk/freelance_referencer.pro > havde jeg glemt nofollow på alle mine referencer - så den side er kun PageRank 2 - mens nabo siden http://www.modified.dk/freelance_kompetancer.pro er PageRank 4.

Jeg er slet ikke enig her. Hvis du linker til relevante sider for dit indhold på hjemmesiden, bør du ikke have rel-nofollow. Det er ligesom at fortælle Google at du ikke kan stå inde for indholdet på det du selv linker til - hvorfor så linke til det? (dette gælder selvfølgelig ikke med reklamer).

Derudover Tom, så jo mere du linker ud fra en given side - jo mere stiger Pagerank også for den givne side, men falder for sitewide. I hvert fald hvis man kigger på den originale PR-formel. Så den påstand om hvorfor din referenceside "kun" er på 2 PR bør ikke have noget at gøre med nofollow. Et nofollow link gør stadig så værdien bliver taget fra dit site, det bliver bare ikke videregivet til det du linker til.

Jeg håber det giver mening og at det kan hjælpe jer begge :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:17

Patrick Olsen:

I hvert fald hvis man kigger på den originale PR-formel. Så den påstand om hvorfor din referenceside "kun" er på 2 PR bør ikke have noget at gøre med nofollow. Et nofollow link gør stadig så værdien bliver taget fra dit site, det bliver bare ikke videregivet til det du linker til.

Den er jeg ikke helt enig med dig i, for hvor skulle værdien så forsvinde hen?

Men det er vist ikke lige den her tråd vi skal tage den i.

Fra Langå
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:18

Hej Ulla,

Jeg støtter op omkring de råd, som Tom har givet. Dog vil jeg sige, at din hjemmeside ikke er umiddelbart TILTRÆKKENDE.

For at blive synlig på google, kræver det selvsagt besøg, for at de besøgende bliver på din side, skal de også blive fristet til at blive der.

For mig at se, kan vi i samarbejde få gjort din side MEGET bæredygtig og synlig, således at du bliver set.

Kontakt mig på malene@modified.dk eller på tlf.: 5051 0468 også kan vi få en snak!

På nuværende tidspunkt kører jeg et tilbud, som indeholder en fuldendt BLIV SYNLIG kampagne, som jeg synes du skal hører mere om. :-)

Du sparer 1/3 af prisen hvis du takker JA TAK til buddet inden mandag d. 11 juni og jeg tror dette tilbud tiltaler dig helt enormt :)

Jeg håber på, at hører fra dig!

De bedste hilsner

Malene Dokkedahl Olesen

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 09:35

Hej Tom,

Nej du har helt ret. Vi burde ikke tage den her.

Men lige for at svare på dit spørgsmål kort, så tæller et no-follow link stadig som som link i det antal af link værdien af siden bliver divideret med. Dog vil linket ikke fremstå i modtagerparten af modellen, som betyder at det ikke videregiver råt linkjuice.

Men som vi begge ved er der jo stadig noget værdi i no-follow links, så spørgsmålet er om det også giver "værdi" at linke udad ed et nofollow link. Jeg tror det modsatte - altså at det er en dårlig ting at man ikke kan stå inde for indhold der bliver linket til fra ens hjemmeside. Måske lige med undtagelse af brugergeneret links og reklamer :-)

Men lad os stoppe det her, så tråden kan blive relevant igen.

Jeg kan så tilføje et råd til Ulla

Sørg for at have linkværdigt indhold. Det hjælper meget når du skal linkbuilde - eller bare for den sagsskyld give dine brugere noget kickass indhold.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tom Frank Christensen:

Patrick Olsen:

Et nofollow link gør stadig så værdien bliver taget fra dit site, det bliver bare ikke videregivet til det du linker til.

Den er jeg ikke helt enig med dig i, for hvor skulle værdien så forsvinde hen?

Jeg må give Patrick ret. Nofollow forhindrer ikke din linkjuice i at forsvinde, det forhindrer blot den der linkes til i at modtage den.

Længere er den ikke. Det er sådan det virker. sorry, og det kan faktisk ses af google som noget negativt hvis der bruges for meget nofollow, og man skal derfor være ret sikker i sin sag inden man begynder at bruger dette alt for omfattende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Vil også lige tilføje mine 3 bedste råd når nu det er hvad posten handler om.

1: Hav godt, unikt og relevant indhold

2: Få optimeret dine titles ordenligt

3: Lav god linkbuilding, og pas på når du gør det

Der ligger selvfølgelig rigtig meget bag hvert af de 3 punkter, og vil ikke have du tager det alt for bogstaveligt da du så vil mangle en masse ting. Jeg mener dog at disse 3 hovedområder er de absolut vigtigste.

Det skal også siges, at dette er generelle råd til alle. Jeg har ikke kigget på din side.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)