Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af egen bil til en 600 km firmatur til KBH: hvordan betaler mit I/S mig for det?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal ikke skrives på din selvangivelse.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

- mit svar var jo overflødigt, men havde ikke set Martins svar. Ikke første gang, han kommer mig i forkøbet!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - men skal bare lige huske de regler der er ved udbetaling af skattefri godtgørelse, der skal føres kørebog.

Start dato - kilometer biler har kørt ved start - nummerplade på bilen

Start sted og hvortil du skal, samt hvem du skal besøge

Slut dato - slut km antal bilen har

Tror vist det var det - er disse ting ikke opfyldt, så kan Skat tilside sætte den skattefri udbetaling - og gøre den skattepligtig

Finn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46826
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Det skal ikke skrives på din selvangivelse

det er jo let for et IS - et ApS som kun har ejeren som ansat skal jo indberette til skat når de udbetaler skattefri godtgørelse så vidt jeg ved (har ingen konsekvens, så jeg ved egentligt ikke præcis hvorfor)

Skal f.eks. fri telefon heller ikke opgives til skat på nogen måde fra et IS - men kun forskudsregistreres spørger jeg - selv om jeg ikke er personligt selskab eller et IS, er det jo godt at lære takSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

et ApS som kun har ejeren som ansat skal jo indberette til skat når de udbetaler skattefri godtgørelse så vidt jeg ved

Det fungerer på samme måde i Aps som for I/S.

Kørslen er jo et udlæg fra medarbejderen, som firmaet dækker ved udbetalingen. Det har derfor ingen skattepåvirkning.

Cookie:

Skal f.eks. fri telefon heller ikke opgives til skat på nogen måde fra et IS

Fri telefon udløser jo beskatning, så det skal altid oplyses til SKAT.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46826
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Det fungerer på samme måde i Aps som for I/S.

Kørslen er jo et udlæg fra medarbejderen, som firmaet dækker ved udbetalingen. Det har derfor ingen skattepåvirkning.

Jep den er jeg helt med på, men for vores ApS fik jeg meget klar besked fra skat (email) om, at vi skam skulle indberette kørselsgodtgørelsen (den gang via e. indkomst) - hvilket vel også stemmer med denne:

http://www.kpmg.com/DK/da/nyheder-og-indsigt/nyhedsbreve-og-publikationer/publikationer/tax/person-og-erhvervsbeskatning/Documents/skattefri-rejse-2011.pdf  side 8 og

Jeg mener også at have forstået, at hvis vi taler foreninger, så behøver de ikke indberette, hvis f.eks en medhjælper har fået skattefri kørsel ud - forudsat medhjælperen ikke har fået løn eller andet indberetningspligtigt - om det samme gælder for en ansat aner jeg ikke.

Jeg mener dermed man - i alle fald hvis man har løn eller andet skattepligtigt i et ApS - som firma skal indberette - til felt 48 mener jeg

Det giver ikke nogen skat men er - hvis jeg har ret - vel for at skat kan se, at der er udbetalt skattefrit - og dermed lettere kan bestemme at kontrollere, at der er kørselsbog og hvad ved jeg.

Indberette eller ikke i ApS?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nivå
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke man må lade firmaet betale benzinen hvis man samtidig hæver kilometerpenge, da kilometerpengene netop er til at dække benzin, olie, dæk og anden slitage på bilen.

Jeg er 99% sikker :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Der er ikke så meget at være i tvivl om - Stort set (for ikke at sige alle) former for udbetaling til personale skal angives til SKAT.

Iøvrigt kan der ikke udbetales skattefri kørselsgodtgørelse fra et selskab, hvis der ikke samtidig udbetales løn til medarbejderen. (Der er kun meget få undtagelser til denne regel, foreninger, sportsklubber eks.)

@Bono - Du har helt retYes

Skattefri kørselsgodtgørelse dækker alle omkostninger i forbindelse med bilen, eneste undtagelse er broafgifter og færgebilletter.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Der er ikke så meget at være i tvivl om - Stort set (for ikke at sige alle) former for udbetaling til personale skal angives til SKAT.

Helt enig - når vi taler om arbejdsgiverens oplysningspligt (det er også den Cookie taler om, kan jeg se i hans seneste indlæg).

Ovenfor blev der spurgt til, hvad man skulle oplyse på selvangivelsen, og det er ud fra dette jeg har svaret i tråden.

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)