Hejsa Aminoer Jeg har et problem, som jeg håber der er nogen herinde, som kan hjælpe med. I forbindelse med mit arbejde har jeg en Ford Focus C-Max med aut. gear som firmabil, som volder en del problemer. Den har nu fået skiftet gearkasse 8 gange og skal muligvis igen have skiftet gearkasse. Ford erkender at lige netop denne model af aut. gearkasse er der mange problemer med og at de bare skifter den hvis der er det mindste tegn på problemer med den. Men hvor mange gange kan de blive ved med bare at skifte den? Hver gang skal vi undvære bilen 8-10 dage. Vores lokale Ford værksted er lige så træt af det som vi er, men siger at de bare har ordre på at udskifte den. Vi har forhørt dem om de ikke var interesseret i at købe bilen for at undgå at de hele tiden skal skifte gearkasse, men det er de ikke interesseret i da de bare sender regningen videre til Ford. Skal vi bare acceptere at holdbarheden at gearkassen er begrænset og lade dem udskifte den igen og igen eller hvordan skal vi forholde os til det? Mvh Kim |
Du skriver ikke hvor gammel bilen er?
Men ifølge købeloven skal du vel have lov til at returnere et produkt hvis der opstår mere end 3 fejl på samme komponent.. men jeg ved ikke lige hvordan det er i tilfældet med biler..
Måske skal du ringe til FDM og høre i morgen hvor de måske kan svare mere præcist :)
Held og lykke med det Kim! Det lyder i hvert fald som en kedelig omgang!