Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online Fodboldmagasin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overvejet i et stykke tid, at lave et online Fodboldmagasin. Det kunne så udkomme en gang om måneden eller hver anden uge, og det skulle primært have fokus på dansk fodbold. Jeg tænker ikke kun Superligaen, men også fra divisionerne, og skæve historier fra de lavere rækker.

Jeg har selvfølgelig nogle ideer ift indholdet, men mit spørgsmål er sådan set, om det er noget, der kunne have folks interesse, og kan lade sig gøre?

Jeg hører selvfølgelig også gerne fra dig, hvis du synes, det lyder interessant, og kunne være interesseret i at medvirke i projektet :-)

Fra Ans
Tilmeldt 3. Jun 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er der så meget kvinder ikke forstår :-) Men findes der ikke et utal af sider og net aviser, der flere gange i timen kommer om nyt i fodboldverdenen. Min mand tjekker net og tekst tv flere gange om dagen, med div nyheder og stillinger, hvad vil du skrive i et månedsmagasin, som ikke allerede er glemt og uinteresant. Hilsen fra en blondine, der frygter de næste 3 uger :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Beskytter.dk Skrevet kl. 23:20

Hej Morten,

Jeg synes det lyder interessant! 
Men som Lisbeth også nævner er der nogle enormt store konkurrenter, som tager fat på fodbolden hver evig eneste dag. Det vil måske sige at dine nyheder vil være en smule forældet når dit endelige magasin vil komme ud, hvis du vælger at lave det på papirform, en gang om måneden :-( 
En side som "ligabold.com" er en side som har fokus på de lidt lavere rækker, og der ved jeg personligt at vi i Serie1 tjekker en del op på det, og har nogle sjove stunder grundet de interviews der bliver bragt der. 

Ved ikke hvor meget af det jeg skrev du kan bruge til noget, men du er velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål eller noget.

Som sagt lyder det interessant, og jeg vil gerne være med til at give noget feedback på det, hvis du går hen og starter op! :-)
- så skriv endelig bare til mig!

Pøj pøj med det. 

Mvh
Rasmus 

Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 09:53

Meningen er selvfølgelig ikke, at der skal være gamle nyheder. I stedet for "Hazard skifter til Chelsea" kan artiklen hedde "Derfor bliver Hazard et flop for Chelsea" eller "Derfor bliver Hazard guld værd for Chelsea". Man kan selvfølgelig ikke undgå at berøre emner, der ikke er helt friske, men det handler om at tage det fra en vinkel, som gør det værd at læse.

Derfor handler det også om at lave gode interviews, personlige blogs, osv. Som sagt, bør man også tage fat på de lavere rækker, og jeg er selv stor fan af ligabold.com som gør et rigtig godt arbejde.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 11:12

Hej Morten.

Jeg er en meget fodboldinteresseret person, der dagligt følger en række klubber, tabeller, spillere osv. Jeg har fuldt ud adgang til samtilige informationer, jeg har brug for og jeg kan ikke se, hvad jeg dog mangler at skulle vide. Selvfølgelig skal der nok være en vis potentiel kundekreds for dig at udforske i de lokale områder i DK, men jeg tror at det bliver svært for dig at tjene penge på, for ieg, stort set alle kan finde hvad de vil på nettet.

Men men men, hvis du virkelig vil arbejde med dit projekt, så skulle du nok overveje to andre retninger.

1. Prøve at lave dit magasin uden for mange nyheder der er kopieret og omskrevet fra bold.dk og de andre sider. Men lav en blog, hvor du dagligt selv kan tage alle nyheder og historier under kærlig behandling. Her kan der faktisk være gode muligheder for lidt ekstra indtjening i form af affiliate systemer/reklamer

2. Du kan også vælge at lave et magasin, der går bag om klubberne. Altså ikke noget der har med transfers eller profiler at gøre. Men simpelthen noget for dem, der synes det er spændende at vide mere om hvilket arbejde klubberne ligger i, at blive bedre, hvordan de arbejder, deres rutiner, træninger osv. Jeg tror godt nok, det bliver en modbydelig hård omgang at få markedsført et sådan projekt og samtidig kan jeg simpelthen ikke se markedet for mig. Måske du skulle prøve at høre lidt rundt omkring på diverse fora om hvad folk gerne vil læse om.

Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 11:20

Hej Eugene.

Tak for dit svar!

Min mening var sådan set heller ikke, at det skulle være et nyhedsmagasin, men mere et magasin med et bredere fokus. Interviews med gamle spillere/trænere, og ikke kun aktuelle nyheder, men også hvor de sætter fokus på deres osv.

Jeg har også overvejet at lave baggrundshistorier fra de forskellige klubber, for at sætte fokus på hvordan en klub egentlig drives.

Jeg ved udmærket godt, at man kan få alle de nyheder, man har brug for rundt omkring på nettet, og derfor vil jeg selvfølgelig heller ikke skrive om, at nu er den klub interesseret i den og den spiller, hvis det skal udkomme hver anden uge, for så er det jo gamle nyheder.

Derfor satser jeg på historier, private meninger, osv. som man ikke kan finde andre steder.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 11:49

Hej igen Morten.

Jamen ud fra det, du siger der, så tror jeg umiddelbart du skal forsøge at sætte en blog op i første omgang, det koster ikke mere end, hvad de fleste kan tåle at tabe og her styrer du selv, hvilke historier skal skal udgives og hvilken kvalitet du vil have i historierne. Så kan du jo ringe rundt til alle lokale klubber og snakke lidt med dem for at lave interviews.

Hvis du så finder ud af at der er stor opbakning på din hjemmeside, kan du gå videre med dit projekt. Men indtil da, hold det simpelt og gå nysgerrigt til sagen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)