Hej Aminoer. Jeg er så småt begyndt på lidt SEO til vores side Sundleg.dk så vi forhåbentlig kan få vores Adwords udgifter lidt ned. I den forbindelse er jeg begyndt at kigge lidt på artikler til artikeldatabaser, men har lige et par spørgsmål: Artikler skal vel være unikke til de forskellige databaser for at undgå duplicate content? Kan jeg godt smide mange forskellige artikler (omhandlende hvert sit emne) ind i samme artikeldatabase, eller vil links til min side giver mindre juice jo flere artikler der ligger i samme database? Er artikeldatabaserne på http://artikeldatabaser.dk/ stadig noget værd, eller har google ryddet de fleste? Jeg ser frem til at høre fra jer og på forhånd tak. Mvh. Daniel |
Som udgangspunkt, jo flere links du har, jo stærkere er din linkprofil (så længe det ikke er spamlinks).
Du kan sagtens lave mange artikler på forskellige emner som linker til diverse steder på din hjemmeside, og nyde rigtig godt af det.
En god ting er, at bruge flere artikel databaser, da, hver database i bund og grund kun giver 1 domæne link. Altså det er ét domæne der linker, om de så giver dig 10, 20 eller 200 links. Så jo flere artikel databaser, jo bedre, helt klart. Men så skal du også sikre dig databasens kvalitet, da der er rigtig mange til rådighed, og det ikke er alle som giver lige god kvalitet.
Angående hvilke databaser der er noget værd, aner jeg så ikke noget som helst om.