Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikke artikler i forskellige artikeldatabaser?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er så småt begyndt på lidt SEO til vores side Sundleg.dk så vi forhåbentlig kan få vores Adwords udgifter lidt ned.

I den forbindelse er jeg begyndt at kigge lidt på artikler til artikeldatabaser, men har lige et par spørgsmål:

Artikler skal vel være unikke til de forskellige databaser for at undgå duplicate content?

Kan jeg godt smide mange forskellige artikler (omhandlende hvert sit emne) ind i samme artikeldatabase, eller vil links til min side giver mindre juice jo flere artikler der ligger i samme database?

Er artikeldatabaserne på http://artikeldatabaser.dk/ stadig noget værd, eller har google ryddet de fleste?

Jeg ser frem til at høre fra jer og på forhånd tak.

Mvh. Daniel

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:11

Som udgangspunkt, jo flere links du har, jo stærkere er din linkprofil (så længe det ikke er spamlinks).

Du kan sagtens lave mange artikler på forskellige emner som linker til diverse steder på din hjemmeside, og nyde rigtig godt af det.

En god ting er, at bruge flere artikel databaser, da, hver database i bund og grund kun giver 1 domæne link. Altså det er ét domæne der linker, om de så giver dig 10, 20 eller 200 links. Så jo flere artikel databaser, jo bedre, helt klart. Men så skal du også sikre dig databasens kvalitet, da der er rigtig mange til rådighed, og det ikke er alle som giver lige god kvalitet.

Angående hvilke databaser der er noget værd, aner jeg så ikke noget som helst om. 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 14:22

Hej Daniel

Korrekt ALLE artiklerne skal være unikke. Men når det er sagt, så kræver de fleste artikeldatabaser ikke et højt niveau tekst. Med andre ord skal du slet ikke bruge ligeså lang tid på at skrive de tekster i forhold til dem du skriver på din egen hjemmeside.

Jo flere links du får fra forskellige domæner jo bedre. Jo flere links du har i 1 artikel jo mindre linkjuice vil den give. Jeg mener dog at de fleste artikeldatabaser tillader 1,2 eller 3 links hvilket er fint nok.

Artikeldatabaserne er fine nok, hvis du ikke kan komme i tanke om at hente links andre steder fra.

Men hvis du gerne vil foran dine konkurrenter, så skal du ud og hente de tunge links som kunne være fra mere officielle hjemmesider omkring børnelegetøj osv. Her er det nærmest fantasien som sætter grænser for hvad du kan gøre. Der er masser af materiale og inspiration, at hente her på Amino.

Her er lidt info på Amino om:

Om linkkataloger er noget værd ---> http://www.amino.dk/forums/t/136832.aspx

Gode linkbuilding tricks ---> http://www.amino.dk/forums/t/137716.aspx 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 14:43

Hej Jonas. Tak for dit indlæg.

Okay, det var faktisk også sådan jeg havde forstået det. jeg må sprede mig på de forskellige artikeldatabaser, med højest pagerank.

Mvh. Daniel

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 14:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sasa. Tusind tak for dit svar.

Ja, jeg har godt set at mange af artiklerne rundt omkring på nettet ikke er synderlig godt skrevet. Jeg tror dog alligevel jeg vil forsøge at holde niveauet relativt højt i mine artikler, da mange af dem jo også bliver fndet i Googles søgeregister og på den måde ikke kun virker som linkjuice. Artikler med lavt sprog, og ringe tekst vil i de fleste tilfælde nok nærmere give dårlig reklame for siden, selvom linkjuicen selvfølgelig er det samme.

Gode links du skriver, selvom det ene er linkkataloger og ikke artikeldatabaser. Jeg har længe ledt, uden held, efter folks erfaringer omkring artikeldatabaser og Googles "penguin".

Mvh. Daniel

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 15:01

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 15:15

Jeps, den har jeg læst.

Men heller ikke der står der noget om artikeldatabaserne.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 15:31
Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 15:43

Artikeldatabaser kan ihvertfald give en god del seo, kombineret med en masse andet selvfølgelig, ud over lige pagerank som selvfølgelig også kan være en faktor at kigge på, så skal du også huske på at artikler ikke kun giver linkjuice videre, nogle artikeldatabaser ranker jo også ret godt og derfor kan de også være med til at sende besøgende videre, min egen har f.eks. kun pagerank 1 og kunne sagtens trænge til et design løft, men jeg sender hver dag en del brugere videre via de links der er i artiklerne ;)

Skrevet fra min HTC telefon

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 16:21

Det meste af pointen med artikel databaser har altid været at få traffik fra artiklerne og ikke backlinks. Det er jo nok derfor at ezinearticles.com er så super populær selvom at alle links er non followed.

Så hvis du kan skrive super gode artikler og smide dem på artikel databaserne, så får du sikkert både traffik derfra og links fra folk der lige laver en copy/paste med dine super nice artikler :-), også kan du ydermere være så heldig at nogle af dine besøgende fra dine artikler har hjemmesider og nærmest skriger nice han får sgu lige et link ham der.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)