Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny arkade cafe

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Man siger altid, at man skal starte noget, som interessere en. Jeg er 28 år, og er i gang med at tage en bachelor i E-konceptudvikling. Mange af jer herinde, har nok allerede læst mange af mine indlæg. Som I kan høre, så har jeg en masse projekter, jeg gerne vil føre ud i livet, men det er svært, når man ikke har pengene til det.

Jeg har nu i et stykke tid virkelig tænkt over, hvad som interessere mig, og må nok indrømme, at jeg er lidt "retro". Jeg kan huske min tid, da jeg kom på den lokale grill, og brugte tid på at putte mønter i de forskellige arkade-maskiner. Det var en fantastisk tid, og jeg tænker tilbage på den med glæde. 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at starte det hele op fra bunden igen. Leje et lokale i Aalborg, hvor der er opstillet en masse forskellige arkade-maskiner. Foruden det skal det være en rigtig "burger-snask", med alt hvad der hører dertil. Så så jeg også rigtig gerne, at der var et lille biograf-rum, hvor der kørte alle mulige tegnefilm fra 80-90'erne. Lige fra Luftens Helte til He-man, hvor folk bare kunne gå ind og få minderne opfrisket. Ikke noget stort, men et rum med et par popcorn maskiner osv.

Jeg ved ikke, om det ville henvende sig til dagens teenagere, men jeg ved, at jeg selv ville elske sådan et sted Smile, og ville gerne bruge et par timer der.

Men jeg søger folk, som ville være med til at finansere min ide. Jeg ved udfra mine venner, at de gerne ville komme der, så jeg tror, at det måske kunne blive populært.

Men der er selvfølgelig nogle ting, som skal ordnes. Ved ikke om man kan købe sådanne arkade-maskiner endnu. Der skal selvfølgelig være de gamle "old-school" spil, men også nyere spil. Mon man kan få bygget arkade-maskiner, hvis man har pengene?

Jeg elsker min ideSmile Men ved selvfølgelig at det koster penge. Hvad synes I? Personligt ville jeg selv tilbringe en del tid sådan et sted, selvom vi skriver 2012. Samtidig kan den nye generation få lidt indblik i vores barndomSmile

Og så for at gøre det sjovt og hyggeligt senere på aftenen, kunne folk komme og holde lidt forfest, hvor der f.eks. var karoke iform af, hvor man skulle synge til de gamle klassikere som bubbibjørnene, rip rap og rup på eventyr osv, og så kunne man vinde en flaske af et eller andet. Det skal være sjovt og hyggeligt.

Jeg brænder virkelig for min ide, men ved selvfølgelig, at I kan se en masse negative ting, og det er iorden. Det er også derfor jeg skriver. For at høre om det er realistisk. Hvis jeg havde pengene, kunne jeg selvfølgelig bare lave det, men har dem ikke.

Derfor kræver jeg heller ikke ret mange ejerandele, for det kan jeg ikke tillade mig. Jeg vil bare gerne være der, og betjene folk, når jeg har tid.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 04:18

Du kan sagtens finde retro arkader på ebay eller lignende sider. Jeg synes det er en god idé du er kommet på og jo før du kommer i gang med at lave en grundig forretningsplan jo bedre.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 04:35

Hej Kristoffer

Vil rigtig gerne ligge planer, men har jo ikke pengene. Det er så træls. Hvad skal jeg gøre. Har jo ikke pengene. Bare det at leje et lokale, plus administration, advokater, penge til at købe ind. Hvad skal jeg gøre. Har en rigtig god ide, og vil rigtig gerne føre den ud i livet. Skal jeg låne alt i banken. Få dem med på min ide?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 08:59

Hej Thomas

Ideen lyder fed, men her kommer lige et par observationer fra det midtjyske;

A) Vi har arkade museum til at ligge i Ikast, og som har lagt der i flere år, jeg ved faktisk ikke hvor godt det går for dem, da jeg aldrig har været der, selvom jeg selv er nørd med 30 år på bagen. Jeg ved også at de har søgt midler ved offentlige instanser, hvilket i min verden betyder at den ikke kan drive sig selv når man vælger at slåsse med det offentlige nasse kasser.

B) Baboon city som ligger i Herning har lavet det vilde legeland for store og små og deres store arcade afdeling er fyldt med brugere i alle aldre, 3 år og op til 64 :) Du betaler noget der ligner 50-75 kr for x antal timer, tror de er 5 timer og så er det ellers bare at gå amok, man kan også shoppe mad ved deres spise område ala udvidet pølsevogn med det løse

Jeg tror du skal være meget skarp i din indtjening, men ideen bør kunne lade sig gøre i en by som ålborg, men om du skal smide din fremtid i det, er så en helt anden debat og er du klar til din mange lange arbejdsdage bag en friture ?

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 09:51
Hej Thomas
.
Hvis jeg skal være ærlig, og det skal jeg jo, så synes jeg ikke det lyder som en god ide. Jeg synes selve ideen lyder sjov nok, men hvis du både vil satse på børn og "unge" ligesom os, er selv 29 år, kommer du til at løbe ind i et problem med din tilladelse til at sælge alkohol.

Du skriver du gerne vil have de unge skal se hvordan vi havde det. Tror du de unge gider det, jeg mener, da jeg var teenager levede jeg rimelig meget i nuet, og det tror jeg også de unge gør idag..?

Nu ved jeg ikke hvor mange kvadratmeter du har tænkt dig dit sted skal være? Det lyder ret stort, akadespil, burgerbar, biograf, kareoke mth bar, det er noget af en ønskeliste du har der.. For mig lyder det som noget der er en rigtig god ide i Asien, der findes i hvert tilfælde en del af den slags steder på Filippinerne. Jeg boede der ude i 2 år, tilbage i 2006 og 2007.. Men tror desværre ikke der er kunder nok i lille Danmark, til at det ville kunne løbe rundt..

Men hvis det virkelig er en drøm, der er i dit hjerte, så skal du gå efter den og være ligeglad med mig..

Ønsker dig alt held og lykke

Jacob
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)