For 5 år siden gik en af vores kunder konkurs og idet vi havde lavet hele hjemmesiden og alt tekst, var vi de retsmæssige ejere af domænerne og sidernes indhold og vi tabte en del penge på konkursen.
Vi overvejer nu at starte en virksomhed op i samme branche og har fortsat domænenavnet og alt indholdet og idet vi kan se at det fortsat er indekseret på Google, overvejer vi at starte en virksomhed op med samme navn - evt. efterfulgt af et 2012 til sidst. Også bruge domænet dertil?
Vores spørgsmål er - må vi gøre dette uden at kunne komme i problemer? Konkurssagen er afsluttet forlængst også er der vel ingen som kan gøre krav på firmanavnet? Også selv om det ikke er købt fri af kurator?
Jeg synes det er en rigtig dårlig ide at læne sig op af et firmanavn med konkurs-historik. Jeg kender rent faktisk én, som har været i samme situation - og mange potentielle kunder havde historikken i baghovedet, og ville derfor ikke investere i firmaets produkter, selvom det nye firmanavn netop havde tilføjet startår i firmanavnet...
Vores virksomhed henvender sig direkte til forbrugere og vi frygter derfor ikke at ret mange vil huske at firmanavnet har en konkurshistorik - er trods alt 5 år siden.
Det som er interessant er at domænenavnet ret hurtigt, vil kunne tilegne sig nogle gode søgeplaceringer, som vil tiltrække kunder - spørgsmålet er bare om det er lovligt at bruge det?
Konkursryttere kan vel heller ikke bare bruge samme firmanavn igen og igen?
Jeg vil ikke gøre det, da det var metoden der blev brugt for år tilbage når folk skulle ud af problemer/kontrakter lukkede firmaet og derefter oprettet et "firmanavn af 1 maj. 2012" og startede på en frisk. Jeg tror i vil blive forvekslet med sådan et firma.
Jeg vil ikke gøre det, da det var metoden der blev brugt for år tilbage når folk skulle ud af problemer/kontrakter lukkede firmaet og derefter oprettet et "firmanavn af 1 maj. 2012" og startede på en frisk. Jeg tror i vil blive forvekslet med sådan et firma.
Jeg tvivler stærkt på at Herr og fru Danmark vil tilægge det nogen betydning. Det kan have det i begrænset omfang når vi taler til btb. De få tilfælde som jeg kender til har klaret det ved at skrive på hjemmesiden historien der ligger bag. Alle selskaber som jeg kender klarer sig i dag fint på deres markeder.
Det er and på hvordan konkurs , men især vis har været i medierne og derved kan flere huske det .
Hvor mange blev berørt af konkursens kunder der ikke fik ikke fik det lovet derved vil folk måske mange have en dårlige oplevelsen med firmaet .
Starter det bare op og har store start omkostninger kunder får det lovet , men måske enkel firmaer der leveret til ikke fik betalt deres regning .
Derved vigtigt der er ikke for mange der har en dårlige oplevelsen med firmaet , jeg ved ikke hvilken navn det er så i alt meget svært at sige og jeg ved ikke hvor mange kunder de havde og vis enkel ikke fået en vare ved jeg ikke om det er 1 person eller 1000 personer eller de enkel var meget store ordre som de ikke leveret , det er ikke lige til at svare på med de informationer i tråden.
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg har selv købt feriefeber.dk og fandt efterfølgende ud af at der har været et konkursramt firma, der har haft navnet. Jeg synes det er et godt kort navn, der er superlet at huske - og jeg har da også fået tilbudt 3000,- for domænet.
Jeg kan ikke se der skulle være noget i vejen for at I har det (udover den modvilje fra fortiden, som I jo er klar over og har taget højde for). Firmaet eksisterer ikke længere og I har endda fået domænet af kurator.
Hvis det er et halvdårligt navn, hvilket jeg ikke tror det er, så ville jeg købe et godt domænenavn og lave 301 redirect fra det gamle til det nye.