Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside ide jeres mening

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra greve
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 108
Fra  Gadgetlab.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Lidt info:
Det skal være en gaming hjemmeside hvor folk kan ligge de nyeste klip ind af deres gaming af hvad de har spillet eller bedømme de spil de sidder og spiller. 
Det skal være en slags youtube men bare kun hvor man har noget med gaming eller hi.fi at gøre. 
Vær måned ville der så være mulighed for at vinde computer spil eller gaming servers hos forskellig hosting firmaer og meget andet. konkurrencerne ville gælde om at har bedst bedømmelse flest view mest aktiv osv. Den skal være for alle glade gamer og meget andet hvor folk kan udveksle meninger om det de lave og vise hvad de kan over en video.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29

Nu ved jeg overhovedet intet om gaming, men er der nogle der vil optage det de spiller og lægge det på en side - ''blot'' for at vinde en server eller et spil?

Hvis svaret er 'ja', så vil jeg mene at det sagtens kan lade sig gøre, hvis ideen & hjemmesiden udføres korrekt.

Fra greve
Tilmeldt 5. Dec 11
Fra  Gadgetlab.dk Skrevet kl. 16:34

Det jo lige det. hvis jeg kan tilbyde lidt mere i nogen af de andre os. 

Men mangler sku til at hjælpe mig med at lave det. for det meget at stå med alene

Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 58
Fra  ColourCloud Skrevet kl. 16:34

Ideen er på sin vis fin nok, spørgsmålet er blot hvor mange penge du er klar til at smide i projektet. Hosting af videostreaming er desværre dyrt, at opbygge portalen med video-encoder osv. er også et kæmpe + dyrt stykke arbejde, medmindre du kan klare det hele selv.

Du skal have funktioner der gør din side unik i forhold til youtube. De store gamingchannels på youtube er som regel PartnerKonti, dvs. de får penge af youtube afhængigt af hvor mange views de får. Beløbet ligger på ca. $2500 per 1,000,000 views. 

Hvis dette er dit første projekt så er det MEGET at gabe over på en gang.

Grafisk arbejde (Logo, Flyer, Visitkort) fra 195 DKK
CMS Hjemmeside (Wordpress, komplet opsætning) fra 1995 DKK - se mere colourcloud.me

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 147
Fra  Mediabird Skrevet kl. 16:38

Casper Jensen:
Nu ved jeg overhovedet intet om gaming, men er der nogle der vil optage det de spiller og lægge det på en side - ''blot'' for at vinde en server eller et spil?

Det er ofte et behov for at vise hvad man kan, og ikke nødvendigvis et behov for at deltage i en konkurrence. Og ja der er gået rimeligt kult i at have sin egen "frag movie" som man kalder det. Det giver status. Eller det gjorde det da da jeg var aktiv.

Til trådstarter:

Er det noget ala dette du tænker? http://www.own3d.tv/
Hvis ja, så er det en rimelig hård konkurrent du skal ind og angribe. Men selvfølgelig er der muligheder, for gaming-verdenen er ikke ved at uddø, tværtimod. Og jeg mener stadig der kan gøres en del for at føre selve in-game-fællesskabet over på et fællesskab på internettet.

Held og lykke med det :) 

Mvh. Andreas Søgaard
Ejer af Mediabird - andreassoegaard.dk

Fra greve
Tilmeldt 5. Dec 11
Fra  Gadgetlab.dk Skrevet kl. 16:38

Det skal ikke være bedre end youtube i starten. Det skal ikke være 100% perfekt bare ligge ud med lidt også opbygge det. pengene skal der nok findes ud af.. men ville prenge på en webdesigner skal lave det hele måske lidt. ville heller finde en der ville være med til et samarbejde også bygge det op sammen.

Fra greve
Tilmeldt 5. Dec 11
Fra  Gadgetlab.dk Skrevet kl. 16:43

Ja noget aller det. men ikke helt præcist det der er mere for pro gamer men os for nybegynder alle skal kunne smide noget ind lige fra sjove til alvorlige.  men folk kan vel altid bruge en gaming servers hvis der er på høj kant eller et nyt computer spil mus headset og sådan noget. konkurrent ville være hård ja. men hvis man har styr på det tror jeg selv på det ville komme.

Det ikke størst at være bedst men bedst at være størst. ville jeg mene :D

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 17:27

Hej Martin

Jeg har efterhånden lidt erfaring med at lave ens egen YouTube version, altså uploade videoer og behandle dem så de virker i alle browsere og mobil modeller - det er herre mange forskellige typer videoer man kan lave, og det er faktisk temmelig overvældende.

Hvis du får brug for hjælp til markedsføring af dit koncept og har råd til at betale nogle timer, så er jeg overbevist om at Malene gerne vil hjælpe dig med dette også.

Jeg ved som sagt noget om det og kan naturligvis også være behjælpelig, dog tror jeg måske det er lidt ud over dit budget at betale for at få lavet en YouTube fra bunden, der er ufattelig mange ting man skal være obs på...

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 10:16

Hej Martin.

Det er altid spændende med emner indenfor "underholdning". Men hvad vil du egentlig tjene penge på?

Du skal have hele systemet op og køre, udviklet sitet og betale hosting. Endvidere skriver du, at du vil udlove premier, hvem betaler for dem? Jeg er nødt til at være enig med andre debattører her, for hvem vil sidde og uploade videoer af deres gaming i flere timer, for at vinde et computerspil til 300 kr.  og endnu et spørgsmål, hvem gider sidde og kigge på at andre spiller computer?

Du skriver at du sandsynligvis vil finde dig en partner, som kan hjælpe dig med det tekniske. Vil det sige at det du skal lave i virksomheden er "bare" at administrere indholdet på siden, mens din partner står for udvikling, vedligeholdelse, opdatering og opgradering, uden at få noget for det? Hvis I er to der skal deles om de indtægter du mener at kunne få ud af det her, tror jeg ærligt ikke på at det er en særlig attraktiv timeløn, undskyld for at være lyseslukker.

Det er jo skønt når man får en ide indenfor et område, man brænder for i fritiden, men du skal virkelig finde ud af hvilken værdi dine brugere får ud af at benytte sitet og hvad deres udbytte af det er. Hvis ikke du har de ting klart, bliver det svært at finde ud af hvor indtægterne skal komme fra.  

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:34

Lad os bare stoppe snakke om hvor vidt folk gider sidde og se andre folks video klip fra deres spil for de findes, og der findes mange.

De klip kan bruge til flere ting, guides til baner, missionser osv til spil. de kan også bruges til at vise nogle sjove/fede/ekstreme ting man har lavet i spillet.

Jeg har sågar en kolega som sidder og ser folk spiller StarCraft 2 live. (og nej han er ikke typen som har gravet sig en kælder med plader for vinduer hvor han sidder fra han har fri til han møder igen :D ) så jo det må nok siges at den slags folk findes.

Hvad angår indtægter på siden, så kan du sådan set godt tjæne godt på affiliate og Adsence reklamer.

Hvad angår fordeling af arbejde mellem dig og din partner. Så vil din partner helt klart få en meget stor potion arbejde i starten i forhold til dig, men når systemet er oppe og køre så  vil du nok få den største del, men det er vel fair nok.

Så er det noget du har lyst til så er det vel egentlig bare at komme igang, få lavet en plan og hvordan siden skal virke, hvor skal der reklameres for den, hvem skal reklamere på den, hvor skal den hostes, og de sidste 9999 andre spg, alt skla være planlagt inden du går igang så skal det nok kunne lykkes er jeg sikker på.

Go vind.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)