Vær opmærksom på hvilke farver du har i dit layout. Grunden til at jeg skriver det er, at hvis kunden ønsker det udleveret i EPS-format, så er det med stor sandsynlighed fordi de ønsker at bruge det til tryk. Og hvis du har lavet layoutet i RGB-farver, så er det ret stor risiko for at din kunde vil vende tilbage senere hen og sige at trykkeriet ikke kunne bruge det.
Det er et af de klassiske problemer som jeg støder på næsten dagligt - En kunde kommer med et logo som f.eks. kun er i farverne gul og grøn. Men vedkommende som har lavet det oprindelige logo har lavet det i RGB eller CMYK. Hvis det er i RGB skal logoet rettes før vi kan bruge det. Hvis det er i CMYK, så må kunden enten vælge imellem at skulle have kørt trykket som fuld 4-farve eller også så skal logoet laves om så det består af staffagefarver (f.eks. Pantone-værdier) og derved kun indeholder de to farver som der skal bruges.
"ESP" står for Electronic Stability System. Det finder du i en del nyere biler - her i blandt den Renault Touring som jeg kører i .
"EPS" står til gengæld for Encapsulated PostScript og er en standard inden for grafiske fil-formater og hører til i samme "familie" som PDF-dokumenter og er et søsterformat til AI-formatet (Adobe Illustrator).