Jeg har i fredags skiftet mit internet fra et mobilt bredbånd til trådløs (router) og det hele ser ud til at køre fint, lige indtil jeg skal sende en mail afsted. Denne mail ryger direkte i udbakken og det samme sker med de næste mails jeg prøver at sende og idag Søndag er de stadig ikke afsendt? Det der er mest mærkeligt, er at jeg stadig godt kan modtage emails.
dette er hvad outlook fortæller mig:
"Opgaven 'min@mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x80042109) :'Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'
Skal man ændre noget i Outlook's indstillinger når man skifter netværk?
ja det skal du i det her tilflælde. Du har sikkert brugt din internet udbyders SMTP server og ved et skift kan der være andre SMTP servere du skal bruge.
a det skal du i det her tilflælde. Du har sikkert brugt din internet udbyders SMTP server og ved et skift kan der være andre SMTP servere du skal bruge.
Tak for dit svar
bruger internet udbyderne nogle standard smtp servere eller er de unikke for hver bruger?
Du kan jo brug den automatisk opsætning som bluebulllinker til :)
Internet udbydere blokere somregelt port 25 (som der normalt bruges til at sende smtp med) for alle andre servere end deres egne for at undgå at folk sender spam.